کد خبر :245823
گران فروشی مرغ در روز روشن
در حالی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم ۲۰۴۰۰ تومان است که قیمت هر کیلوگرم از این محصول در تهران به ۲۹ هزار تومان رسیده است که ۸۶۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب خود است.

مرغداران با اعلام افزایش هزینه های تولید به دنبال افزایش قیمت مصوب این محصول هستند و قیمت 14400 تومانی مرغ زنده درب مرغداری را منطقی نمی‌دانند اما این موضوع بعد از گذشت چند ماه در ستاد تنظیم بازار تصویب نشده است.

مرغ را 24 ساعته ارزان می کنیم!
موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  در این ارتباط اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی که بر اساس میزان تامین نهاده‌ها ارائه شد، قیمت مصوب مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم 13 هزار و 100 تومان تعیین شد و هر استان تا سقف 10 درصد اختیار تغییر این قیمت را دارد. بنابراین بیشترین قیمت درب مرغداری 14 هزار و 400 تومان است. قیمت هر کیلو مرغ در سطح بازار نیز 20 هزار و 400 تومان تعیین شده است.  
به گفته وی در این جلسه عنوان شده که 85 درصد ذرت و 55 درصد کنجاله با قیمت مصوب تامین می‌شود.  

موسوی با تاکید بر اینکه تامین مرغ تهران و سایر استان ها در شرایط فعلی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، تصریح کرد: زمانی که صد در صد نهاده ها با قیمت مصوب تامین نمی‌شد، وزارت جهاد کشاورزی نیاز روزانه تهران، یعنی 900 تن را با مرغ گرم و منجمد تامین می‌کرد.  
این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان حمایت در حلقه بعدی می‌تواند بر بازار نظارت کند، اظهار کرد: مبنای برخورد با تخلفات در خرده فروشی‌ها قیمت 20 هزار و 400 تومان برای هر کیلوگرم مرغ است و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی اعلام نکند مبنا همین باقی می‌ماند.  

وی افزود: نظارت‌ها در بخش خرده‌فروشی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها انجام می‌شود. اما در صورتی که تخلف از سوی مرغداران انجام شود، وزارت جهاد کشاورزی باید پرونده آنها را به سازمان‌های صمت ارسال کند تا با این واحدها خورد شود.

 

منبع: تسنیم