صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هدیه متبرکی که «حاج‌قاسم» از کرمان برای رهبر انقلاب برد

بیستم اسفند سال ۹۵ بود که حاج‌قاسم از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر اباعبدالله (ع) در کرمان بازدید کرد و بعد از این زیارت بود که درخواست کرد مقداری از آن تربت را برای هدیه به رهبر انقلاب برایش جدا کنند.

بیستم اسفند سال 1395 بود که گفتند حاج آقا فقط ربع ساعت فرصت دارند تا از کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر اباعبدالله (ع) در کرمان بازدید کنند.

آمدند و برخلاف ضیق وقت، با دل و جان به توضیحات یار دیرین خود علی مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات استان کرمان گوش فرا دادند از بخش‌های مختلف کارگاه با دقت بازدید کردند و به بخش خشت‌های طلا رسیدند و توضیحات مسئول مربوطه را هم شنیدند.

هدیه متبرکی که «حاج‌قاسم» از کرمان برای رهبر انقلاب برد

«اتاق تربت» آخرین بخشی بود که پذیرای قدوم سردار شهید قاسم سلیمانی شد. اتاقی که حاوی تربت‌هایی است که از اطراف مرقد مطهر امام حسین (ع) از فواصل مختلف برداشته و برای انجام آزمایش به کرمان منتقل شده است.

صندوق‌هایی حاوی تربت که روی هر کدام فاصله از قبر مطهر قید شده و قرآن‌هایی که روی این تربت‌ها قرار گرفته است.

هدیه متبرکی که «حاج‌قاسم» از کرمان برای رهبر انقلاب برد

وقتی شنید این تربت از نزدیک‌ترین مکان به قبر مطهر امام حسین (ع) که شاهد ماجرا‌های کربلاست برداشته شده، بی‌قرار شد، با ادب و احترام آن را بوئید و بوسید، چشم بر تربت گذاشت و با مولای خود نجوا کرد.

دقایقی فرصت خواست تا تنها باشد. در این خلوت عارفانه چه گفت و چه شنید، فقط خدا می‌داند؛ اما هرچه بود، «کلهُ خیر» بود و با چند سال تاخیر و البته حکماً به‌وقت خودش محقق شد.

هدیه متبرکی که «حاج‌قاسم» از کرمان برای رهبر انقلاب برد

بعد از این زیارت بود که درخواست کرد مقداری از آن تربت را برای هدیه به رهبر انقلاب برایش جدا کنند. هدیه‌ای ناب از کرمان که توسط سرباز ولایت برای رهبر عزیز تدارک دیده شد و خلاصه‌ی کلام، بازدیدی که قرار بود ربع ساعته تمام شود، سه ساعت به طول انجامید.

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۵۴۵۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۱     ساعت: ۱۱ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024