صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نتایج نظرسنجی در آمریکا درباره حمله به کنگره

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۶۳ درصد از کل شهروندان آمریکایی، حادثه حمله به کنگره آمریکا را «قویاً» محکوم می‌کنند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شهروندان جمهوری‌خواه آمریکا هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را وقوع حادثه حمله به کنگره مقصر می‌دانند.
به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نتایج این نطرسنجی که توسط موسسه «یوگاو» انجام شده نشان می‌دهد، 52 درصد از جمهوری‌خواهان «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور را مقصر این حادثه می‌دانند.
از سوی دیگر 26 درصد از جمهوری‌خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و 26 درصد دیگر، نمایندگان جمهوری‌خواهی که قصد داشتند مانع از تأیید پیروزی بایدن در کنگره شوند را در وقوع این حادثه مقصر می‌دانند.
همچنین 55 درصد از کل شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (جمهوری‌خواه و دموکرات)،معتقدند ترامپ به‌خاطر این حمله «بیشترین تقصیرات» را به گردن دارد.
علاوه بر این، در میان شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه این نظرسنجی، 45 درصد از حمله به کنگره آمریکا حمایت کرده و 43 درصد با آن مخالف بودند.
این در حالی است که 63 درصد از تمامی افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند «قویاً» حمله به کنگره را محکوم می‌کنند و 62 درصد نیز آن را تهدیدی برای دموکراسی می‌دانند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، 59 درصد از کل آمریکایی‌ها حمله به کنگره را خشونت‌بار می‌دانند و در مقابل 58 از جمهوری‌خواهان آن این اقدام عمدتاً مسالمت‌آمیز بوده است.
این نظرسنجی ساعاتی بعد از وقوع حمله به ساختمان کنگره انجام شد و 1450 نفر در آن شرکت کردند.
چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.
تا کنون شمار زیادی از مقامات سابق و کنونی آمریکا، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرده‌اند.
همچنین در پی وقوع این حادثه شمار زیادی از رهبران و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف، آن را محکوم کرده و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و احترام به دموکراسی را در آمریکا خواستار شده‌اند.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب در نشستی خبری از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست کرد با استناد به متمم 25 قانون اساسی آمریکا برکناری رئیس جمهور آمریکا را میسر کند. با این حال پنس این درخواست را رد کرد.
طبق متمم 25 قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.
پلوسی تهدید کرده بود در صورتی که پنس استفاده از متمم 25 را رد کند، استیضاح ترامپ را که از سوی «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا مطرح شده و پیش‌نویس لایحه آن نیز منتشر شده، پیگیری می‌کند.
در نهایت، ترامپ نیز بامداد دیروز (جمعه)، با اشاره به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط کنگره گفت که در حال حاضر تمرکز دولت وی انتقال منظم قدرت به دولت بعدی خواهد بود. ترامپ زمان کنونی را زمان آشتی و التیام بخشی توصیف کرد و گفت که خشم‌ها باید آرام شوند.
همچنین «کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید بامداد دیروز جمعه (به وقت تهران) گفت که ترامپ اعتراضات خشونت آمیز روز چهارشنبه در برابر کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۱۱۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰     ساعت: ۱۰ : ۳۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024