صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چین به پامپئو: پاسخی دندان‌شکن در انتظارتان است

وزارت خارجه چین هشدار داد که اگر پمپئو از مواضع خود در قبال تایوان عقب‌نشینی نکند، جواب دندان شکنی در انتظارش خواهد بود.

به گزارش جاکارتا پست، چین تهدید کرد که اقدام آمریکا مبنی بر لغو محدودیت روابط دیپلماتیک با تایوان را تلافی می‌کند.
«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام تحریک آمیز آمریکا افزود: هرگونه اقدامی که به منافع اصلی پکن لطمه وارد کند با مقابله به مثل از سوی چین همراه خواهد بود.
وی همچنین خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت اگر از این تصمیم عقب‌نشینی نکند؛ با تنبیهی سخت مواجه خواهد شد.
پمپئو روز گذشته در توجیه اقدام تنش‌آفرین خود مدعی شد: آمریکا طی دهه های گذشته محدودیت های داخلی پیچیده ای را برای همکاری با تایوان وضع کرده بود. ایالات متحده این محدودیت ها را به صورت یکجانبه و در راستای خوشامد رژیم کمونیست در پکن انجام داده بود اما دیگر نیازی به آن نیست.
وی افزود: من امروز اعلام می کنم که تمام این محدودیت های خود اعمال شده را برمی دارم. دستگاه های اجرایی باید تمام دستورالعمل های تماس مربوط به روابط با تایوان را که پیش از این توسط وزارت امور خارجه صادر شده بود باطل و بلا اثر بدانند.
طبق اصل چین واحد، دیگر کشورها حق برقراری رابطه سیاسی مستقل با تایوان را ندارند. اما در طول دوره چهارساله زمامداری ترامپ، آمریکا در راستای مهار قدرت‌یابی پکن در منطقه ایندوپاسیفیک، به تقویت جریان‌های جدایی‌طلبانه مناطق تابعه چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت روی آورد.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۲۲۱۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۳     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024