صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نماینده عراقی: از انتقال تروریست‌ها توسط آمریکا مدرک داریم

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون از انتقال تروریست‌ها توسط هواپیماها و بالگردهای آمریکایی به خاک عراق فایل‌های ویدئویی در اختیار دارد.

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق تصریح کرد: فایل هایی ویدئویی وجود دارد که انتقال داعشی ها توسط هواپیماهای آمریکایی به خاک عراق را ثابت می کند.
وی افزود: نیروهای آمریکایی تروریست های داعش را با هواپیماها به مناطق مختلف منتقل کردند و وقتی ما به دلایل و مدارک ویدئویی دست یافتیم، آن را در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان بررسی و خواهان حضور فرماندهان امنیتی برای ارایه این دلایل و شواهد به آنها شدیم.
الزیادی گفت: یکی از فرماندهان بلندپایه امنیتی صحت این فیلم ها را تایید کرد و گفت که برای ما نیز ثابت شده است که هواپیماها تروریست ‌های داعش را به مناطق مختلف انتقال دادند.
بر پایه این گزارش، الزیادی گفت که این فرمانده در پاسخ به این سوال که چرا کاری در این خصوص انجام ندادید، تصریح کرد که ما می ‌بینیم و همه چیز را ثبت می‌کنیم اما قدرت و اختیاری نداریم.
الزیادی گفت که اسامی فرماندهان امنیتی را - که به اقدام آمریکایی ها در منتقل کردن عناصر داعش از زمان عملیات آزادسازی عراق از دست این گروه از دوره نخست‌ وزیری «حیدر العبادی» تاکنون اذعان کردند-  فاش نخواهد کرد.
وی در عین حال در برابر پافشاری مجری برنامه برای ارایه اطلاعات بیشتری در این زمینه فقط گفت: برخی از این فرماندهان امنیتی، در دوره ای وزیر بودند.
برپایه این گزارش، مجری برنامه سپس خطاب به الزیادی گفت که اما آقای العبادی در آن زمان این امر را تکذیب کرد. اما الزیادی گفت که فرماندهان بلندپایه امنیتی در ملاقات با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع این امر را تایید و درخصوص آن ابراز اطمینان کردند اما درعین حال نیز گفتند که قدرت و اختیاری ندارند.
الزیادی گفت: از این رو، تصمیم اخراج آمریکاییها (از عراق) در پارلمان براین اساس و درپی ترور (فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس) در فرودگاه (بغداد) گرفته شد.
اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی ها در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.
«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز اخیرا تاکید کرده بود که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.
یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.
عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۸۲۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸     ساعت: ۱۳ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024