..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۳۱۷۳۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۷/۱۲  |  ساعت: ۹ : ۴۰


پیشنهاد اعمال جرایم نقدی برای متخلفان پروتکلها

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از اعمال جریمه برای افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و با اشاره به مطالعات اولیه صورت گرفته، گفت: اگر وضعیت به همین منوال در تهران ادامه یابد و سیر تصاعدی بیماری افزایش یابد باید منتظر افزایش ۵-۳ برابری آمار مبتلایان و ۱,۵ تا ۳ درصدی میزان مرگ و میرها باشیم.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به وضعیت قرمز در شهر تهران و وجود ویروس کووید 19 کاملا فعال در اطراف‌مان یادآور شد: در موج دوم وسوم کرونا علاوه بر حساسیت زدایی مردم شاهد کم رنگ‌تر شدن همراهی و حضور برخی از دستگاهها و سازمانها نیز بودیم.

وی با بیان اینکه در بازگشایی‌های مشاغل در واقع شاهد رهاسازی بودیم که افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها را در پی داشت، افزود: چند هفته‌ای است که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بالای 100 نفر در شبانه روز بوده، درصورتی که در پایان موج اول کرونا در تهران آمار فوتی‌ها به کمتر از 100موردرسیده بود.

زالی در ادامه به مواردی از بیماری کرونا در تهران اشاره کرد که متاسفانه از زمان بستری فرد در بیمارستان تا  فوتش کمتر از 48 ساعت به طول انجامیده است.

پیشنهاد اعمال جرایم برای متخلفان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا پایتخت با تاکید بر لزوم نظارت جدی‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اعمال جرایم برای عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یکی از پیشنهادات ستاد مقابله با کرونای تهران است که پس از تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد شد.

به گفته زالی، براساس این پیشنهاد درخصوص افرادی که با جان مردم بازی می‌کنند و به رعایت شیوه‌نامه ها توجه نمی‌کنند در مرحله اول جریمه نقدی، در مرحله بعدی محرومیت اجتماعی و در مرحله سوم مجازات و جریمه‌های بیشتری اعمال می‌شود.

 

منبع: ایسنا


لينک مطلب: http://newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=231738

چاپ خبر