..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۳۵۶۸۳  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۸/۲۹  |  ساعت: ۱۰ : ۱۳


مجری خبری مجهز به هوش مصنوعی در اخبار کره جنوبی

تا به حال به استرس یک مجری خبری در برنامه زنده فکر کرده‌اید؟ اجرای خبری یکی از سخت‌ترین شغل‌ها است و دلیل این امر این است که مجریان هر کدام دارای شخصیت و روشی برای تحویل اخبار و تحلیل آنها با نظراتشان هستند که می‌تواند انگیزه‌ای بیشتر از خواندن آ‌ن‌ها فراهم کند. به نظر می‌رسد که علم هوش مصنوعی در حال رسیدن به این نقطه باشد که بتواند از عهده شغل سخت مجری خبری هم برآید. برای جزئیات بیشتر مجری خبری مجهز به هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

علی اصغر بشکوه - شاید برایتان جالب باشد که بدانید این اتفاق اولین بار در کره جنوبی رخ داده است. کانال کابلی MBN به عنوان اولین پخش کننده اخبار مجهز به هوش مصنوعی با عنوان AI Kim در این کشور شناخته شد. این مجری اخبار هوش مصنوعی در واقع براساس رفتار و عملکرد یک مجری خبری واقعی (با نام Jim Ju-ha) است که آن هم در شبکه MBN کار می کند. AI Kim معرفی خودش را اینگونه آغاز کرد، “من از طریق Deep Learning 10 ساعته فیلم‌های اجرای Kim Ju-ha (یادگیری جزئیات صدای او، نحوه صحبت کردن، حالت‌های چهره، نحوه حرکت لب‌ها) به این جایگاه رسیده‌ام. من می‌توانم اخبار را دقیقاً به همان روشی که مجری کیم جو هه گزارش می‌کند گزارش کنم! “

مجری خبری مجهز به هوش مصنوعی تا چه اندازه موفق بوده است؟
آنچه باعث شگفتی همه شده این است که AI در طول اولین اجرای خود در شبکه کابلی، موفق به صحبت با همان لحن و روش  همتای انسانی خود شد و حتی برخی از حرکات بدن کیم را نیز تقلید کرد. هدف از اجرای طرح مجریان مجهز به هوش مصنوعی این است تا شبکه‌های خبری را قادر سازد 24/7 شبانه روز اخبار خود را پخش کنند. خصوصاً در ساعاتی از روز که ممکن است مجریان خبری در خواب یا بیمار باشند.

نظر شما درباره مجری خبری مجهز به هوش مصنوعی چیست؟آیا این موضوع شما را نترسانده؟

 

 


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=235683

چاپ خبر