..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۳۵۶۹۶  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۸/۲۹  |  ساعت: ۱۰ : ۰


بیت‌ کوین دوباره رکورد زد

بیت کوین به عنوان مهم‌ترین ارز مجازی در جهان در معاملات امروز قیمت بالای 18 هزار دلار را به ثبت رساند.

به گزارش راشاتودی، قیمت بیت کوین در معاملات دیروز بازار جهانی ارزهای مجازی از 18 هزار دلار  عبور کرد. این نخستین بار در سه سال گذشته است که بیت کوین چنین قیمت‌های نجومی را به ثبت می‌رساند.
طی 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین بین 16 هزار و 560 تا 18 هزار و 62 دلار بوده، البته در ساعت 8 صبح امروز به وقت GMT به 18 هزار و 194 دلار رسیده است. قیمت بیت کوین حالا رشد 146 درصدی را نسبت به 12 ماه گذشته به ثبت رسانده و نسبت به سه ماه گذشته هم 70 درصد رشد کرده است.
آنتونی تروچف، بنیانگذار و مقام موسسه نکسو، که در امور ارزهای مجازی فعالیت می‌کند می‌گوید: برخی اتفاقاتی که طی روزهای گذشته افتاده، بدون شک در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌هایی نظیر مایکرو استراتژی و اسکوئر در کنار روی خوش دیگر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت نظیر پی‌پل، دلایل محتمل رشد قیمت این ارز طی روزهای گذشته بوده است. 
کارشناسان البته دیگر عوامل نظیر تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا و منفی شدن نرخ بهره در بازارهای سنتی نظیر آلمان را در افزایش قیمت بیت کوین دخیل می‌دانند.
کی‌یونگ جو، مدیرعامل موسسه کریپتو کوانت، می‌گوید: کاهش نرخ بهره مهم‌ترین دلیلی است که بر تصمیم مردم برای سرمایه‌گذاری پولشان اثرگذار است.

 

منبع: فارس


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=235696

چاپ خبر