..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۴۳۲۱۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴  |  ساعت: ۱۶ : ۵۳


به من حمله کنید برگردم پاستور!

احمدی‌نژاد وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود یا نه. این سوالی است که این روزها در برخی اذهان وجود دارد. برخی معتقدند او برای پرشور کردن انتخابات کاندیدا می‌شود؛ برخی معتقدند کاندیدا می‌شود تا اگر ردصلاحیت شد، فضای انتخاباتی را بر هم بزند. دسته دیگری هم هستند که می‌گویند احمدی‌نژاد کاندیدا نخواهد شد و یکی از یارانش را ترغیب به کاندیداتوری می‌کند. نکته قابل تامل اینجاست که برخی هم روزی احمدی‌نژاد را تا بالاترین درجه افتخار بالا می‌بردند، هر از چندگاهی به انتقاد از او می‌پردازند اما هجمه به رئیس دولت‌های نهم و دهم در مقطعی که بحث گمانه‌زنی درباره کاندیداها گرم است، می‌تواند معنای دیگری داشته باشد. محمدعلی رامین زمانی مشاور احمدی‌نژاد بود و تعابیری که او در خطاب کردن رئیس دولت نهم به‌کار می‌برد، در اذهان ماند چراکه غلو و تملق در آنها مشخص بود اما به‌تدریج مشایی و بقایی با نزدیک شدن به احمدی‌نژاد فضا را برای تاثیرگذاری رامین تنگ کردند که موجب شد آقای معاون رسانه‌ای به مخالف جدی احمدی‌نژاد تبدیل شود. رامین روزی گفت: «برخلاف تصور موجود که احمدی‌نژاد را آلت دست مشایی و بقایی می‌داند، من معتقدم هر دوی اینها از اول آلت دست احمدی‌نژاد بودند.»

آنانی که سقوط را تسریع بخشیدند
رامین دیروز گفت: «انسانی که استعدادهایش بسیار فراتر از ظرفیت وجودی او بود و هنگامی که اوج گرفت، به‌جای ادامه پرواز، خودش را باخت و سقوط کرد». رامین درمورد مشایی و بقایی هم گفت: «افرادی که زائده احمدی‌نژاد شدند و سقوطش را تسریع و تصریح کردند. اگر فرض را بر رفتار عقلانی او قرار داده و با عبرت‌پذیری از تجربه تلخ سال 1396 تصمیمات او را ارزیابی کنیم، قطعا شخصا داوطلب نخواهد شد، اما افراد زیادی هستند که او می‌تواند مورد حمایت خود قرار دهد و نقش‌آفرین باشد.» رامین درباره تفاوت احمدی‌نژاد 84 با احمدی‌نژاد 1400 توضیح داد: «ظاهرا 16 سال پیرتر و به تبع آن باتجربه‌تر شده است؛ اما فراتر از ظاهر، از منظر اندیشه و انگیزه، شباهت زیادی نمی‌بینم.»

دوستان قدیم احمدی‌نژاد در اندیشه تشکیل دولت اسلامی
نکته قابل تاملی که رامین به آن اشاره کرد، آمادگی برخی اعضای دولت احمدی‌نژاد برای ورود به عرصه انتخابات 1400 بود. او گفت: «از همکاران فرهیخته و مومن و انقلابی که در حقیقت هرکدام (لوکوموتیو) قطار سریع‌السیر دولت‌های نهم و دهم بودند، دوستان زیادی مشغول برنامه‌ریزی جمعی و فعالیت تئوریک برای تشکیل یک دولت آرمانی اسلامی هستند؛ یعنی هم کارهای فکری و نظری عالمانه‌ای در حال انجام است و هم از نظر آمادگی برای ورود در انتخاباتی جدی و سازنده، افرادی خودشان را مهیا می‌کنند.»

ائتلاف اصلاح‌طلبان با احمدی‌نژاد؟
برخی تصور دارند که ائتلاف با احمدی‌نژاد منجر به کسب رای حامیان او می‌شود؛ بنابراین این ایده را مطرح می‌کنند اما رامین در واکنش به شایعاتی مبنی بر تشکیل دولت ائتلافی اصلاح‌طلبان با احمدی‌نژاد منتشر یا زمزمه‌هایی در این خصوص گفت: «من هیچ عاقلی را نمی‌شناسم که حاضر به ائتلاف سیاسی با احمدی‌نژاد باشد. از طرف دیگر، اصلاح‌طلبان از منظر سیاسی دشمنان ذاتی احمدی‌نژاد هستند؛ خاستگاه اجتماعی آن‌ها نیز کاملا مختلف است؛ بعید می‌دانم چنین حماقتی شکل بگیرد.»

رامین مشاور و دکتر نبود!
البته احمدی‌نژادی‌ها هم در برابر اظهارات رامین سکوت نکردند و پوستر سخنرانی احمدی‌نژاد در یک دانشگاه را بهانه هجمه به او کردند. دولت بهار نوشت: «دانشگاه علوم اسلامی رضوی زیر نظر آقای رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با جعل عنوان برای فردی به نام محمدعلی رامین، اهتمام خویش را مصروف تخریب دکتر احمدی‌نژاد کرده است. در آگهی تبلیغاتی سخنرانی این فرد، از وی به‌عنوان معاون و مشاور مطبوعاتی دکتر احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم یاد شده است. این در حالی است که اصولا در ساختار تشکیلاتی ریاست‌جمهوری عنوان معاون مطبوعاتی رئیس‌جمهور وجود خارجی ندارد. همچنین فرد مزبور هرگز مشاور مطبوعاتی دکتر احمدی‌نژاد نبوده و اصولا با رئیس‌جمهور سابق هیچ ارتباط مستقیم کاری و اداری نداشته است. دانشگاه آقای رئیسی از این فرد دعوت کرده است تا تحت عنوان ساختگی و تبلیغاتی «فراز و فرود احمدی‌نژاد در جریان انقلاب» سخنرانی کند. با اینکه فرد مزبور دارای مدرک دکترا نیست در آگهی تبلیغاتی مزبور از وی به عنوان «دکتر محمدعلی رامین» یاد شده است». محمدعلی رامین چندی قبل هم در مطلبی که در کانال خود منتشر کرد نوشت: مسئولان قوه قضائیه طبق فرامین و رهنمودهای امام خامنه‌ای، به اصلاح امور بپردازند و فرصت خدمت خود را صرف بازیگری مثل احمدی‌نژاد نکنند.

بازی از پیش سوخته احمدی‌نژادی‌ها
به نظر می‌رسد آنچه رامین می‌گوید و احمدی‌نژادی‌ها درباره رامین می‌نویسند تصنعی و برای جذب افکار عمومی و رای است. آنها درصدد هستند احمدی‌نژاد را مظلوم نشان دهند که حتی مشاورش به او هجمه می‌کند که تبلیغ خوبی برای انتخابات است. البته اقشار مختلف جامعه پی به اهداف عملکردی احمدی‌نژادی‌ها برده‌اند و فریب بازی انتخاباتی آنها را نمی‌خورند.
 

 

منبع: آرمان ملی


لينک مطلب: http://newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=243218

چاپ خبر