..::سرزمین ارتباطات::..

کد مطلب: ۲۴۵۷۵۸  |  تاريخ: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰  |  ساعت: ۱۰ : ۲۴


۳۵ درصد موبایل‌های ۲۰۲۱ 5G خواهند بود

طبق پیش‌بینی گارتنر، دنیای موبایل در سال ۲۰۲۱ دوباره به رشد خود برمی‌گردد. براساس پیش‌بینی این شرکت تحقیقاتی فروش موبایل در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل با افزایش ۱۱ درصدی همراه خواهد بود. این شرکت گفت که سهم موبایل‌های 5G از این بازار موبایل به ۳۵ درصد می‌رسد. گارتنر همچنین در تحلیل خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۵ میلیارد موبایل به فروش خواهد رسید.

در سال 2020 و همزمان با شیوع ویروس کرونا بازار فروش موبایل با 10.5 درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بود. در آن سال به طور کلی 1٫378 میلیارد گوشی به فروش رسید که در مقایسه با عرضه 1٫54 میلیارد دستگاه در سال 2019 کاهش آن را نشان می‌دهد.
 
«آنشول گوپتا»، مدیر ارشد تحقیقات گارتنر در این رابطه عنوان کرد که مصرف کنندگان در سال 2020 هزینه‌های مربوط به گوشی را کاهش دادند، اما در دسترس بودن محصولات جدید، باعث افزایش قابل توجه تقاضا در سال 2021 می‌شود.

گارتنر انتظار دارد بازارهای آسیا، اقیانوسیه، اروپای غربی و آمریکای لاتین بیشترین رشد فروش گوشی را در سال 2021 به همراه داشته باشند. همچنین این شرکت پیش‌بینی می‌کند که چین نسبت به سال گذشته 40 میلیون گوشی بیشتر به فروش برساند.
 
موبایل‌هایی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند به صورت کلی 35 درصد از فروش جهانی گوشی را به خود اختصاص خواهند داد. انتظار می‌رود فروش گوشی‌های 5G در مقایسه با سال گذشته و به لطف رشد روزافزون شبکه‌های 5G و تنوع بیشتر این گوشی‌ها (قیمت گوشی‌های 5G از 200 دلار شروع می‌شود) دوبرابر شود.

گارتنر پیش بینی کرده که فروش گوشی‌های 5G در سال 2021 در کل 539 میلیون دستگاه خواهد بود. همچنین امسال شاهد تقاضای بیشتری از گوشی‌های 5G در بازارهایی مانند چین خواهیم بود. با وجود مشاهده چنین رشدی در بازار فروش گوشی‌ها، احتمالا ارقام سال 2021 با سال 2019 مطابقت نخواهد داشت.

 

منبع: دیجیاتو


لينک مطلب: http://www.newsday.ir/ NSite/FullStory/?Id=245758

چاپ خبر