241184 بازیگر باخانمان: «مارمولک» تلویزیونی نمی‌خواهیم؛ بگذارید بیشتر شوخی کنیم! گفت‌وگوی خراسان با حسام محمودی، بازیگر اصلی سریال کمدی «باخانمان» را در ادامه بخوانید: <p><span style="font-size: 12px">مدتی پیش در همین صفحه درباره ترکیب گروه بازیگران سریال &laquo;باخانمان&raquo; ساخته برزو نیک&zwnj;نژاد نوشتیم و از آن به عنوان یک ترکیب خوب و متفاوت یاد کردیم. یکی از بازیگران این سریال که در آن حضور متفاوتی داشته، حسام محمودی است. او پس از ایفای نقش در مجموعه&zwnj;های غیرکمدی، اکنون سریال &laquo;باخانمان&raquo; را روی آنتن دارد و با گریم و نقش متفاوتی در تلویزیون دیده شده است. به همین بهانه گفت&zwnj;وگویی با این بازیگر داشتیم که در ادامه می&zwnj;خوانید.<br /><b>شما با سریال&zwnj;های غیرکمدی در تلویزیون دیده شده&zwnj;اید، چطور شد که به سمت کمدی آمدید؟</b><br />من بر اساس پیشنهادهایی که داشتم، تصمیم گرفتم. پیشنهاد بازی در نقش کمدی نداشتم و در &laquo;باخانمان&raquo; این شانس را داشتم که کمدی بازی کنم.<br /><b>یعنی پیش از این تصمیم نداشتید که از کمدی دور باشید.</b><br />اساسا من فکر می&zwnj;کنم تصمیم گرفتن در خاورمیانه کار اشتباهی است (می&zwnj;خندد) یعنی برای هرچیزی تصمیم می&zwnj;گیری برعکس اش اتفاق می&zwnj;افتد. خودم خیلی دوست داشتم فضای متفاوتی را تجربه و کمدی بازی کنم، اما این طور نبود که تلاشی بکنم یا بروم بگویم من تصمیم گرفتم کمدی بازی کنم و لطفا نقش کمدی به من بدهید.<br /><b>این تجربه متفاوت چطور بود؟</b><br />از چند جهت برای من تجربه بسیار خوب و درخشانی بود. اول از این جهت که این ژانر را تجربه نکرده بودم، دوم این شانس را داشتم که در کنار برزو نیک&zwnj;نژاد، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، شهره لرستانی و همه این بازیگران کار کنم. برزو نیک&zwnj;نژاد بسیار کارگردان عجیبی است یعنی هیچ چیزی در صحنه یا پشت صحنه، در هیچ روزی برایش از قلم نمی&zwnj;افتد. آن قدر حواسش به همه چیز هست و آن قدر کار برایش عادی نمی&zwnj;شود که هر روز از او یک نکته&zwnj;ای را مربوط به شخصیت ات یاد می&zwnj;گیری. این صحبتی که می&zwnj;کنم واقعا با چیزی که اغلب بر حسب احترام راجع به آدم&zwnj;ها می&zwnj;گویند، متفاوت است.<br /><b>چون ناگهان با گریم و جنس بازی متفاوتی در این سریال دیده می شدید، درباره بازخوردها و واکنش مخاطبان نگرانی نداشتید؟</b><br />خیلی زیاد، نه از این بابت که من دارم این نقش را بازی می&zwnj;کنم. از این نظر که مردم خیلی اوضاع خوبی ندارند و این که در این شرایط کمدی کار کنی، نگرانی همه ما بود. یعنی اگر کار شیرین نمی&zwnj;شد و پیش نمی&zwnj;رفت، شکست عجیبی می&zwnj;خوردیم، اما مردم دوست دارند و تماشا می&zwnj;کنند. باید حال مردم را خوب کرد و خوب نگه داشت.<br /><b>واکنش&zwnj;ها نشان می&zwnj;دهد شما را هم در این نقش پذیرفته&zwnj;اند.</b><br />ممکن است اصلا یک عده بروند معارف بخوانند! (می&zwnj;خندد)<br /><b>در باره &laquo;باخانمان&raquo; چه چیزی توجه تان را جلب کرد که پیشنهاد بازی در آن را پذیرفتید؟</b><br />وقتی نقشی پیشنهاد می&zwnj;شود اولین چیزی که توجهت را جلب می&zwnj;کند، این است که چه کسی قرار است کار را بسازد که این جا برزو نیک&zwnj;نژاد بود، دومین نکته این است که نقش اصلی را بازی می&zwnj;کنی، این هم چالش جذابی است و سومین نکته این بود که نقش خیلی از خود من فاصله دارد، به همین دلیل گریمم تا این حد متفاوت شده است. این&zwnj;ها همه برایم جذابیت داشت.<br /><b>کلا اندازه نقش چقدر برای&zwnj;تان مهم است؟</b><br />راستش را بخواهید خیلی مهم است. استانیسلاوسکی که گفت &laquo;نقش کوچک و بزرگ وجود ندارد، بازیگر کوچک و بزرگ وجود دارد.&raquo; در زندگی&zwnj;اش نقش فرعی بازی نکرد، تمام نقش&zwnj;هایش اصلی بود! گاهی اوقات نقش&zwnj;های مکملی وجود دارند که در روند قصه پیش&zwnj;برنده هستند، من همواره از خودم می&zwnj;پرسم که اگر این نقش از قصه حذف شود چه لطمه&zwnj;ای به روایت می&zwnj;خورد؟ اگر ببینم لطمه عجیبی است برایم جذاب می&zwnj;شود، اگر واقعا بود و نبودش در روایت قصه تفاوتی ایجاد نکند، نه بازی کردن آن جذابیت دارد، نه اگر بازی کنی دیده می&zwnj;شود، نه اگر دیده شود بازخوردی به سمتت می&zwnj;آید.<br /><b>تجربه همبازی شدن با آقای پسیانی، آقای پورشیرازی و خانم بایگان در &laquo;باخانمان&raquo; چطور بود؟</b><br />این افراد موهبت و مانند گنج و الماس هستند. اگر این طور فکر کنیم که مردم 30 یا 40 سال در مدیوم&zwnj;های مختلف با این&zwnj;ها همراه بودند و دوستشان داشته&zwnj;اند، می&zwnj;فهمیم چیزی سوای بازیگری در روحیه این&zwnj;ها وجود دارد که مردم دوستشان دارند. اگر همین را در فرصت اندکی که با آنا&zwnj;ن کار می&zwnj;کنیم از آن&zwnj;ها یاد بگیریم، به نظرم بردیم. از طرف دیگر چون در کشور ما سنت آموزش درست وجود ندارد، بخش زیادی از انرژی بزرگ&zwnj;ترها هدر می&zwnj;رود. اگر جایی کلاسی داشته باشند، محکوم می&zwnj;شوند به این که دارند پول اضافه در می&zwnj;آورند، اگر کلاس نداشته باشند که معمولا هم ندارند چون از طرف دولت حمایت نمی&zwnj;شوند، می&zwnj;روند در پیله تنهایی و انزوای خودشان و حال روحی بدی پیدا می&zwnj;کنند. به نظرم خیلی باید هوای آنان را داشته باشیم، برای این که بتوانیم آینده خوبی داشته باشیم، نه برای این که آن&zwnj;ها موجودات خوبی هستند.</span></p><p><span style="font-size: 12px">نویسنده : مائده کاشیان</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: خراسان</span></p>