256767 چگونه از شر پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورها خلاص شویم؟ در حالی که برخی از کاربران تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای همراه ندارند، هر یک از اپراتورها روشی برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته‌اند. <p><span style="font-size: 12px">دریافت پیامک&zwnj;های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به&zwnj;دنبال راهی برای غیرفعال&zwnj;سازی پیامک&zwnj;های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره&zwnj;های پیامکی، شرکت&zwnj;ها به استفاده از شماره&zwnj;های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #800* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره&zwnj;ها راه&zwnj;اندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک&zwnj;های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می&zwnj;شود که البته برای غیرفعال&zwnj;سازی این پیامک&zwnj;ها هم راه&zwnj;حل وجود دارد.</span></p><p><span style="font-size: 12px"><b>عدم دریافت پیامک&zwnj;های تبلیغاتی همراه اول</b></span></p><p><span style="font-size: 12px">برای عدم دریافت پیامک&zwnj;های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان&nbsp;می&zwnj;توانند با یکی از روش&zwnj;های&nbsp;ارسال عدد &laquo;1&raquo; به &laquo;8999&raquo;، شماره گیری کد دستوری&nbsp;#8999*،&nbsp;تماس با مرکز اطلاع&zwnj;رسانی 9990،&nbsp;مراجعه به سامانه&nbsp;همراه من&nbsp;(پرتال و اپلیکیشن)&nbsp;نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.</span></p><p><span style="font-size: 12px">البته همراه اول ذکر کرده که پیامک&zwnj;های اطلاع&zwnj;رسانی اپراتور و اطلاع&zwnj;رسانی سرویس&zwnj;های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک&zwnj;های تبلیغاتی محسوب نمی&zwnj;شوند،&nbsp;بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام&zwnj;ها را دریافت می&zwnj;کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه&zwnj;ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.</span></p><p><span style="font-size: 12px"><b>فعال&zwnj;سازی و غیرفعال&zwnj;سازی پیامک&zwnj;های تبلیغاتی ایرانسل</b></span></p><p><span style="font-size: 12px">ایرانسلی&zwnj;ها نیز می&zwnj;توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک&zwnj;ها&nbsp;اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل&zwnj;من و گزینه&nbsp;&laquo;مدیریت پیامک&zwnj;های تبلیغاتی، شماره&zwnj;گیری کد&nbsp;&lrm;5006#* و دریافت&nbsp;فهرست کاملی از گروه&zwnj;های پیامکی و پیامک به 5006 و انتخاب کلیدواژه مربوط به&nbsp;دریافت هر دسته از پیامک&zwnj;ها،&nbsp;امکان&zwnj;پذیر است.</span></p><p><span style="font-size: 12px"><b>مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل</b></span></p><p><span style="font-size: 12px">در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم&zwnj;افزار&nbsp;رایتل من و مراجعه به&nbsp;منوی &quot;مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده&quot;، شماره&zwnj;گیری کد دستوری&nbsp;#800*&nbsp;یا کد دستوری&nbsp;#195* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره&zwnj;گیری کد&nbsp;#3*800*&nbsp;یا ارسال عدد 3 به 800، برای غیرفعال&zwnj;سازی و جلوگیری از دریافت پیامک&zwnj;های تبلیغاتی که از مراکز پیام&zwnj; مانند (100012345 و 3000012345) و شماره&zwnj;های مشابه ارسال می&zwnj;شود، کاربرد دارد.</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: <span id="resourcename">ایسنا</span></span></p>