258644 کمک سمیرایِ «زخم کاری» به رقیب «جیران» چطور نقش منفی رعنا آزادی‌ور در سریال مهدویان بر پذیرش نقش او در «جیران» نزد مخاطب تاثیرگذار بوده است؟ <p><span style="font-size: 12px">رعنا آزادی&zwnj;ور بهمن 1400، پس از مجموعه پرمخاطب &laquo;زخم کاری&raquo; با سریال &laquo;جیران&raquo; به نمایش خانگی بازگشت. او در طول انتشار سریال مهدویان، به واسطه نقش خاص و بازی خوبش مورد تحسین و توجه تماشاگران بود و طولی نکشید که با یکی دیگر از نقش&zwnj;های منفی کارنامه&zwnj;اش برای دومین&zwnj;بار به نمایش خانگی آمد. تاثیر نقش او در &laquo;زخم کاری&raquo;، بر زیر ذره&zwnj;بین رفتن آزادی&zwnj;ور در &laquo;جیران&raquo; بی&zwnj;تاثیر نبود.<br /><b>زنان تشنه قدرت و دسیسه&zwnj;گر</b><br />رعنا آزادی&zwnj;ور با نقش &laquo;سمیرا&raquo; به عنوان زنی دسیسه&zwnj;گر، سلطه&zwnj;جو و تشنه قدرت و ثروت مورد توجه مخاطبان سریال قرار گرفت و تاثیر شخصیت او در پیشرفت قصه نیز زیاد بود. بازی خوب آزادی&zwnj;ور برای نمایش شرارت&zwnj;های این شخصیت باعث شد مخاطب او را به عنوان شخصیتی ترسناک بپذیرد و تا انتهای قصه بابت تصمیمات او ترس و دلهره&zwnj; داشته باشد. در حالی که تاثیر این نقش همچنان همراه مخاطب بود، رعنا آزادی&zwnj;ور دوباره با سریال &laquo;جیران&raquo; و یکی دیگر از نقش&zwnj;های منفی کارنامه&zwnj;اش به نمایش خانگی آمد. &laquo;تاج&zwnj;الدوله&raquo; یکی از همسران عقدی ناصرالدین شاه است که در قدرت&zwnj;طلبی، فریب دیگران، نقشه کشیدن و فتنه&zwnj;گری دست کمی از &laquo;سمیرا&raquo; ندارد. در قسمت&zwnj;های اخیر &laquo;جیران&raquo; دیدیم که &laquo;تاجی&raquo; چگونه با فریب و نیرنگ شرایط را برای ولایت عهدی پسرش فراهم کرد و موانع را از سر راه برداشت. فضایی که نقش &laquo;سمیرا&raquo; به وجود آورده بود، همچنان در ذهن مخاطب باقی مانده، بنابراین &laquo;زخم کاری&raquo; ناخودآگاه به تاثیر هر چه بیشتر نقش &laquo;تاجی&raquo; در &laquo;جیران&raquo; کمک کرده است و انتشار این دو سریال با فاصله زمانی نه چندان طولانی به نفع رعنا آزادی&zwnj;ور تمام شده است. شاهد این ادعا نیز واکنش&zwnj;های مخاطبان راجع به شخصیت &laquo;تاجی&raquo; است.<br /><b>وجود تفاوت در عین شباهت</b><br />بازی رعنا آزادی&zwnj;ور در سریال &laquo;زخم کاری&raquo; بیش از &laquo;جیران&raquo; در مرکز توجهات قرار گرفت، اما او در سریال فتحی نیز موفق شده یکی از بازی&zwnj;های خوبش را به نمایش بگذارد. &laquo;تاجی&raquo; به اقتضای زمانه و موقعیت شخصیت درون گراتر و آرام&zwnj;تری است، به همین دلیل رعنا آزادی&zwnj;ور باید در &laquo;جیران&raquo; بیشتر با ایما و اشاره و حرکات سنگین و آرام، خشم و فریبندگی کاراکترش را نشان بدهد و از پس ایفای نقش خود برمی&zwnj;آید. در واقع آن خشم و سلطه&zwnj;گری &laquo;سمیرا&raquo; در شخصیت &laquo;تاجی&raquo; نمود متفاوتی دارد، بنابراین در عین حال که شباهت&zwnj;هایی کلی میان دو شخصیت وجود دارد، اما این نقش&zwnj;ها تفاوت&zwnj;های بسیاری &nbsp; با یکدیگر دارند و رعنا آزادی&zwnj;ور نیز خود را تکرار نکرده است. &nbsp;<br />رعنا آزادی&zwnj;ور بهمن 1400، پس از مجموعه پرمخاطب &laquo;زخم کاری&raquo; با سریال &laquo;جیران&raquo; به نمایش خانگی بازگشت. او در طول انتشار سریال مهدویان، به واسطه نقش خاص و بازی خوبش مورد تحسین و توجه تماشاگران بود و طولی نکشید که با یکی دیگر از نقش&zwnj;های منفی کارنامه&zwnj;اش برای دومین&zwnj;بار به نمایش خانگی آمد. تاثیر نقش او در &laquo;زخم کاری&raquo;، بر زیر ذره&zwnj;بین رفتن آزادی&zwnj;ور در &laquo;جیران&raquo; بی&zwnj;تاثیر نبود.</span></p><p><span style="font-size: 12px">نویسنده : مائده کاشیان</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: <span id="resourcename">خراسان</span></span></p>