مطالب حوزه

۱۴۰۰/۱/۱۵ - ۱۱ : ۷

مشکل دقیقاً همینجاست!

« مشکل دقیقاً همینجاست! » عنوان یادداشت روزنامه اطلاعات به قلم فتح الله آملی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
۱۴۰۰/۱/۱۵ - ۱۱ : ۳

تجارت طلا با تصویری کاذب

« تجارت طلا با تصویری کاذب » عنوان یادداشت روز در روزنامه کیهان به قلم سعدالله زارعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
۱۴۰۰/۱/۱۵ - ۱۱ : ۰

چرا «جهش تولید ۱۳۹۹» محقق نشد

« چرا «جهش تولید ۱۳۹۹» محقق نشد » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰ : ۵۱

مرعشی: ایرانیان مردم تصمیمات نابهنگام هستند

نفیسه زارع‌کهن/ نام حسین مرعشی با کارگزاران سازندگی گره خورده است، سال‌ها به دلیل نسبی و البته سببی با مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نشست و برخاست داشته و حالا هم سخنگوی حزبی است که هاشمی‌رفسنجانی پدر معنوی‌اش بوده است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰ : ۴۹

روایت 'اندیشکده آمریکایی' از لجاجت بایدن و مسیر دشوار احیای برجام

جان گلَسِر-موسسه کاتو/ دیپلماسی با ایران از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری جو بایدن عمدتا در نتیجه موضع گیری دشوار او برای شروع در بن بست بوده است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰ : ۴۸

هیچ‌کس نمی‌داند سوچی کجاست

بانک جهانی اعلام کرد که درخواست‌های میانمار را برای کمک مالی پس از کودتا مورد رسیدگی قرار نمی‌دهد. همزمان نماینده سازمان ملل هشدار داده است که از هر وسیله‌ای برای متوقف کردن روند کنونی در میانمار استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰ : ۴۶

کارنامه کارگزاران در میانه زمستان

بورس تهران معاملات دومین ماه زمستان را با رشد ۶/ ۷ درصدی به پایان رساند و پس از ثبت تاریخی‌ترین ریزش ماهانه در دی مجددا صعودی شد.
۱۳۹۹/۱۲/۷ - ۱۲ : ۸

واکنش‌های متفاوت به جدل حداد‌عادل و احمدی‌نژاد

جدل پینگ‌پنگی رئیس سابق دولت و رئیس سابق مجلس دیگران را هم به واکنش واداشته است. علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم، در توییتی طرف احمدی‌نژاد را گرفت و نوشت:
۱۳۹۹/۱۲/۷ - ۱۲ : ۷

امتیازدهی واشنگتن در خفا

خط لوله «نورد استریم2» یکی از مهم‌ترین چالش‌های دونالد ترامپ و دولت آلمان بود. رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده از یک‌سو آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به‌دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی به ناتو مورد سرزنش قرار می‌داد و از طرف دیگر، شاهد این بود که آلمان با سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه قصد ایجاد خط لوله گازی «نورد استریم 2» را دارد. این موضوع باعث شده بود تا رابطه واشنگتن و برلین در سردترین وضعیت خود قرار گیرد.
۱۳۹۹/۱۲/۷ - ۱۱ : ۵۶

خدعه تازه آمریکا پیشنهاد «مشوق» به جای لغو تحریم‌ها!

دولت و وزارت خارجه در پیگیری مطالبه راهبرد نظام باید مراقب باشند آمریکا به جای انجام تعهد خود (لغو همه تحریم‌های بانکی و نفتی)، موضوع را به دادن برخی به قول خودشان «مشوق»ها و جا زدن آن به عنوان جبران وظیفه خود تقلیل ندهند.
۱۳۹۹/۱۲/۶ - ۱۰ : ۳۱

شوک شبکه اجتماعی نوظهور

بسیاری تصور می‌کردند که نوآوری در شبکه‌های اجتماعی به پایان رسیده و دیگر شاهد یک شبکه اجتماعی جدید نخواهیم بود اما یک شبکه اجتماعی نوظهور به نام کلاب هاوس با نوآوری در کمتر از یک‌سال به ارزش یک میلیارد دلاری رسیده است.
۱۳۹۹/۱۲/۵ - ۰ : ۳۲

اعجوبه کم سن و سال ایران به فکر مهاجرت افتاد

محمدمهدی افشار یکی از اعجوبه‌های ورزش ایران است که با وجود استعداد بی‌نظیرش، کمتر کسی او را می‌شناسد. او کودکی 9ساله است که هم‌اکنون کوچک‌ترین آفرودکار جهان محسوب می‌شود.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۶

چرا سپاه جنگیدن در تاریکی مطلق را تمرین کرد؟

معنای راهبردی پسا رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۶ آن است که سپاه مجموعه‌ای از توانمندهای دریایی، هوایی و زمینی با ترکیبی از قدرت رزم شبانه برای مقابله با دشمن در اختیار دارد و این ترکیب مشخصه اصلی‌اش تنوع جدی آن است
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۶

ناوالنی از پس پوتین بر می آید؟

آیا می توان تصور کرد که الکسی ناوالنی موفق به رهبری انقلاب این جوانان در برابر بروکراسی مستقر شده و رسوخ کرده در روسیه شود که به نوعی به دیوانسالاری غارتگر تبدیل شده است؟
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۶

فرصت‌طلبی گازی قطر

وقتی در ماه مه سال گذشته قیمت گاز در بازار نقدی به‌شدت افت کرد، خریداران این کامودیتی با خیال راحت به این بازار روی آوردند‌ اما با جهش ۱۰۰۰درصدی گاز طبیعی مایع (LNG) در این بازار، خریداران برای تضمین امنیت انرژی کشورهای خود در حال بازنگری در روش تامین گاز هستند. در همین حال، قطر از فرصت استفاده کرده و به کشورهای مصرف‌کننده هشدار داده مانند گذشته از طریق قراردادهای بلند‌مدت گاز بخرند، در غیر این‌صورت هر زمستان باید جهش قیمتی را در بازار نقدی تحمل کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۴

چرا مکرون به دنبال حضور عربستان در مذاکرات برجام است؟

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران باید خیلی سختگیرانه باشد و کشور‌های منطقه از جمله عربستان سعودی هم در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۴

آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح ‌طلبان در آستانه انتخابات

در شرایطی که ۴ ماه به موعد انتخابات ۱۴۰۰ باقی مانده،‌ اصلاح‌طلبان در تکاپوی جبران شکست در انتخابات دوم اسفند ۹۸ و اصولگرایان همچون انتخابات‌های گذشته در پی دستیابی به وحدت حداکثری هستند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۳

الجزیره: آیا هنوز فرصت برای احیای برجام وجود دارد؟

الجزیره نوشت: در سایه فرصت محدود دولت جدید آمریکا برای نجات برجام، به نظر می رسد بایدن که تمایل زیادی برای احیاء این توافق دارد، به زودی برنامه خود را اعلام کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۳

سی ان ان: چرا اولویت بایدن احیای برجام است؟

«سی ان ان» در یادداشتی به قلم آرون دیوید میلر (مذاکره کننده در دولت های دموکرات و جمهوریخواه) و ریچارد سوکولسکای (عضو سابق دفتر برنامه ریزی و خط مشی وزارت خارجه آمریکا) نوشت: آیا اسرائیل در حالی که دولت بایدن سعی دارد با تهران در مورد برنامه هسته ایش تعامل کند، آماده حمله نظامی علیه تهران می‌شود و به همین خاطر هم بر طبل جنگ می‌کوبد؟
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳ : ۳۳

کارگروه و مجوز در مقابل اینترنت ماهواره‌ای

شورای‌عالی فضای مجازی اعلام کرده‌که برای مواجهه با فناوری اینترنت ماهواره‌ای کارگروهی تشکیل داده تا با تدابیری از خدشه‌دار شدن حکمرانی فضای مجازی کشور جلوگیری شود.