مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۹

راه اندازی ارز دیجیتال توسط یکی از بزرگترین بانک های بلژیک

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه و بانکداری بلژیک به نام کی بی سی (KBC) از طرح‌های جدید برای راه اندازی ارز دیجیتال خود خبر داد که در رویکرد دارایی‌های دیجیتال این شرکت تغییراتی ایجاد خواهد کرد.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۹

افزایش دو برابری حقوق گمرکی گوشی های گران اجرایی شد

گمرک جزئیات دریافت حقوق و عوارض ورودی گوشی تلفن همراه‌ با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار را اعلام کرد. در رویه جدید، حقوق گمرکی دو برابر می‌شود.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۹

خانوارهای ایرانی چقدر برای ارتباطات هزینه می کنند؟

بررسی هزینه های ارتباطات در سبد مصرفی خانوارها نشان می دهد که در سال ۱۳۹۸ سهم هزینه خدمات تلفن و تلفکس اعم از خرید سیمکارت و مکالمات تلفنی نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش یافته و دهک درآمدی دهم بیشترین سهم هزینه برای خرید گوشی ثابت و تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۹

منظور از کارت گرافیک Lite Hash Rate چیست و آیا برای بازی مناسب است؟

در سال 2021، طمع ماینرها برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال باعث شده تا با کمبود شدید کارت گرافیک‌‎ها مواجه شویم. اکنون کارت گرافیک‌هایی که برای گیمرها ساخته شده تا از بازی کردن لذت ببرند، در اختیار اهداف سودجویانه ماینرها قرار گرفته‌اند. اینجاست که کارت گرافیک های Lite Hash Rate وارد عمل می‌شوند.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۸

سری آیفون 13 پرو به نمایشگرهای 120 هرتزی LTPO مجهز می‌شوند

شرکت کره‌ای سامسونگ ساخت نمایشگرهای LTPO (اکسید پلی‌کریستالی دمای پایین) 120 هرتزی سری آیفون 13 پرو را آغاز کرده است.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۸

مشخصات تبلت های سری S۸ سامسونگ فاش شد

مشخصات سه تبلیت جدید سامسونگ از سری S۸ فاش شده که نشان می دهد این دستگاه ها با فناوری ۵G عرضه می شوند و یکی از آنها دو دوربین سلفی دارد.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۸

نحوه استفاده از فلش دوربین آیفون به عنوان نشانگر نوتیفیکیشن

تنظیم فلش دوربین آیفون به عنوان نشانگر نوتیفیکیشن یکی از ترفندهای جالبیست که هنگام دیده نشدن صفحه، کاربر را از دریافت اعلان مطلع می‌سازد.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۸

رندرهای هواوی واچ ۳ با دکمه‌ای شبیه به اپل واچ منتشر شد

هواوی واچ ۳ چهارشنبه این هفته معرفی می‌شود و حالا چند روز مانده به مراسم این شرکت، رندرهای هر دو مدل آن شامل واچ ۳ و واچ ۳ پرو فاش شده‌اند. در این رندرها دستگاهی خوش‌تراش، با بدنه‌ای باکیفیت و نمایشگر دایره‌ای دیده می‌شود.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۸

اینترنت ADSL مردم را راضی نمی کند

اگرچه به گفته مسوولان در حال حاضر در عمده شاخص‌های زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات وضعیت مناسبی داریم اما در حوزه ثابت به وضعیتی رسیده‌ایم که مردم ناراضی هستند و سرویس‌های ADSL نمی‌تواند مردم را راضی نگه دارد.
۱۴۰۰/۳/۹ - ۲۱ : ۵۷

نتایج احتمالی تست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در گیک بنچ قرار گرفت

گفته می‌شود نسخه اورکلاک شده‌ی پرچمدار فعلی کوالکام، یعنی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در مسیر ورود به بازار موبایل قرار دارد. ظاهرا نتایج تست آن هم در پایگاه داده گیک‌بنچ قرار گرفته است.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۸

تراشه Face ID آیفون ۱۳ دو برابر کوچکتر از سری آیفون ۱۲ است

گفته می‌شود که اپل سرانجام بریدگی موجود در سری آیفون ۱۳ خود را کوچک می‌کند و اکنون DigiTimes گزارش می‌دهد که اپل به دنبال تهیه ۴۰-۵۰ ٪ تراشه‌های VCSEL کوچکتر است که برای اسکن چهره به صورت ۳D برای آیفون‌های ۲۰۲۱ خود استفاده می‌کند.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۸

سامسونگ احتمالا روی گوشی گیمینگ مجهز به فن کار می‌کند

تمام گوشی‌های پرچمدار اندرویدی می‌توانند جدیدترین بازی‌ها را اجرا کنند، با این حال از چندین سال پیش شاهد ورود گوشی‌های مخصوص بازی به بازار هستیم که بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان در آن حضور ندارد. حالا به نظر می‌رسد گوشی گیمینگ گلکسی سامسونگ با فن از راه می‌رسد.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۸

مبارزه فیسبوک با گسترش اطلاعات ضد واکسن کرونا

کاربران فیس بوک قوانین این شرکت را به کمک قاب های پروفایل ضد واکسن دور می‌زنند.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۷

سازنده توستر ژاپنی گوشی هوشمند می‌سازد

شرکت Balmuda که یک شرکت طراحی لوازم خانگی ژاپنی است تصمیم دارد تا وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شده و در همین راستا از ساخت گوشی هوشمند خود خبر داد. هنوز جزئیات زیادی از این موبایل در دسترس نیست اما تا اینجای کار مشخص شده که از سیستم عامل اندروید و قابلیت 5G پشتیبانی کرده و در اوایل ماه نوامبر عرضه می‌شود.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۷

HTC دوره ضرردهی را پشت‌سر می‌گذارد

شرایط مالی اچ تی سی در چند سال اخیر آنچنان درخشان نبوده است، ولی گویا تلاش‌های HTC نتیجه داده و شاهد بهبود وضعیت آن‌ها هستیم.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۷

راننده تسلا به دلیل نشستن روی صندلی عقب دستگیر شد

گشت بزرگراهی کالیفرنیا یک راننده تسلا را به دلیل نشستن روی صندلی عقب در هنگام فعال بودن سیستم رانندگی خودکار دستگیر کرد.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۷

بیش از ۶۰ درصد کاربران اپل در پی خرید ایرتگ

یک نظرسنجی جدید از بیش از ۳۰۰۰ کاربر محصولات اپل نشان می‌دهد که ۶۱ درصد آن‌ها می‌خواهند ایرتگ بخرند و اکثر آن‌ها به دنبال خرید پک حاوی چندین ایرتگ هستند. در این نظرسنجی همچنین محصولاتی که کاربران می‌خواهند با این ابزار ردیابی کنند، مشخص شده است.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۶

حمله باج افزاری سیستم تست کووید۱۹ را در ایرلند مختل کرد

یک حمله باج افزاری به اپراتور سیستم سرویس های بهداشتی در ایرلند سبب شده خدمات تشخیص کووید۱۹، تست این بیماری و همچنین سرویس های رادیولوژی بیمارستان های این کشور مختل شود.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۶

توییتر از کاربران iOS درخواست مجوز ردیابی کرد

به دنبال انتشار iOS 14.5، اپلیکیشن‌های مختلف از جمله اینستاگرام و فیسبوک برای ردیابی از کاربران درخواست مجوز کردند. حالا توییتر هم در جدیدترین نسخه اپ iOS خود از کاربران خواسته تا برای دریافت تبلیغات مرتبط با سلایق خود به این شرکت اجازه ردیابی بدهند.
۱۴۰۰/۲/۲۵ - ۲۰ : ۳۶

گوگل در ایتالیا به خاطر یک اپلیکیشن جریمه شد

رگولاتور رقابت ایتالیا جریمه ای ۱۰۲ میلیون یورویی (معادل ۱۲۳ میلیون دلار) برای گوگل تعیین کرده زیرا اجازه نداده یک اپ خودروی برقی (توسعه یافته توسط شرکت انل) در سیستم اندروید اتو بماند. اندروید اتو سیستمی است که به اپ ها اجازه می‌دهد به طور ایمن در خودروها فعال شوند.