مطالب حوزه فناوری

۱۳۹۹/۸/۲۸ - ۹ : ۱۶

در ایران چند بازیکن بازی های دیجیتال داریم؟

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است.
۱۳۹۹/۸/۲۸ - ۹ : ۹

مردم کدام کشورها بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند؟

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم فیلیپین با اختصاص حدود ۴ساعت در روز، بیشترین زمان را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند، در حالی که ژاپنی‌ها تنها ۴۶دقیقه به صورت روزانه در این زمینه فعالیت دارند.
کاربران جهانی اینترنت روزانه به طور متوسط 2ساعت و 22دقیقه در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند، گرچه این روند در کشورهای مختلف به صورت گسترده‌ای متفاوت است.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۴۹

آخرین قیمت انواع لپ تاپ در بازار

قیمت لپ‌تاپ‌های متنوع از برند‌های مطرح جهان در بازار ایران، به تاریخ ۲۶ آبان ۹۹ را در این خبر مشاهده کنید.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۶

حافظه SSD هوشمند سامسونگ و زایلینکس از راه رسید

در سال ۲۰۱۸ سامسونگ از همکاری با «زایلینکس» برای توسعه حافظه SSD هوشمند خبر داد که فضای ذخیره‌سازی را با توانایی‌های شتاب‌دهنده محاسبات مبتنی بر مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) ترکیب می‌کند و حالا نمونه تجاری آن از راه رسیده است.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۳

شیائومی Mi11 پرو از چه مشخصاتی بهره می‌برد؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد گوشی‌های شیائومی می ۱۱ و می ۱۱ پرو از جمله اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ خواهند بود. حالا به گفته‌ی یکی از افشاگران مشهور، مدل پرو این سری از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که مبتنی بر رزولوشن +QHD است.
۱۳۹۹/۸/۲۷ - ۸ : ۰

سامسونگ از مانیتورهای هوشمند M5 و M7 رونمایی کرد

سامسونگ جدیدترین مانیتورهای هوشمند خود را معرفی کرد. مانیتورهای سری M5 و M7 در نسخه‌های مختلف و با حداکثر قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسند.
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۹ : ۱۱

سامسونگ گلکسی A12 با تراشه مدیاتک ارایه خواهد شد؟

گزارش شده که سامسونگ گلکسی A12 با شماره مدل SM-A125F در Geekbench مشاهده شده است. این گوشی جانشین سامسونگ Galaxy A11 خواهد بود که در اردیبهشت سال جاری به بازار عرضه شد. بر اساس این بنچمارک باید گفت که دستگاه مذکور با تراشه مدیاتک Helio P35 ارایه خواهد شد.
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۹ : ۵

در سرزمین سامسونگ اگزینوسی‌ها به اسنپدراگونی‌ها می‌خندند

می دانیم اگزینوس ۲۱۰۰ تراشه ۵ نانومتری پرچمدار سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. کوالکام نیز تراشه مشابهی برای همین سال با نام اسنپدراگون ۸۷۵ دارد. می دانیم سال های مختلف تفاوت عملکردهایی بین این ۲ تراشه وجود داشته است. گویا امسال و در سرزمین سامسونگ اگزینوسی ها به اسنپدراگونی ها خواهند خندید!
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۸ : ۵۹

صداهای گوش‌خراشی از پلی‌استیشن 5 به گوش می‌رسد!

برخی از کاربران پلی‌استیشن ۵ گزارش‌هایی از وجود صداهای بلند در کنسول ارائه داده‌اند.
۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۸ : ۴۰

نحوه پاک کردن پیام ها در واتس اپ با روش جدید

پاک کردن پیام ها در واتس اپ با ویژگی جدید این پیامرسان بسیار ساده شده و به شما اجازه می‌دهد تا حجم زیادی از حافظه داخلی خود را آزاد کنید.
۱۳۹۹/۸/۲۵ - ۹ : ۲۵

مسدود شدن تیک ‌تاک به تأخیر افتاد

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا دستور مسدود شدن اپلیکیشن تیک ‌تاک را اجرا نکرد.
۱۳۹۹/۸/۲۵ - ۹ : ۱۸

کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس ظرفیت باتری آن را تایید کرد

اولین کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس – iPhone 12 Pro Max که به ما اجازه می‌دهد تا نگاهی به اجزای داخلی این پرچمدار اپل داشته باشیم، منتشر شده است. این گوشی از فردا به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۱ : ۱۵

امتیاز DxO برای نمایشگر آیفون ۱۲ پرو نیز منتشر شد

دیروز DxOmark دو گزارش درباره آیفون ۱۲ پرو منتشر کرده است. ابتدا خواندیم که امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مشخص شده و رتبه چهارم و بالاتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا را کسب کرد. حالا اما امتیاز DxO نمایشگر آیفون ۱۲ پرو منتشر شده و رتبه سوم و پایین تر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا را کسب می کند.
۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۱ : ۱۰

هایپرلوپ رکوردشکنی کرد

سیستم حمل و نقل هایپرلوپ در کره جنوبی طی سفری آزمایشی با دستیابی به سرعت 1000 کیلومتر در ساعت رکوردی خیره کننده از خود به جا گذاشت. بالاترین سرعت گزارش شده هایپرلوپ تاکنون 714 کیلومتر در ساعت بوده است.
۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۱ : ۹

این تکنولوژی صدا را مستقیما به درون مغزتان می‌فرستد

جهانی را تصور کنید که در آن، تمام حرکات‌تان درون حباب صوتی شخصی خودتان انجام می‌شود. می‌توانید به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید، بازی‌های ویدیویی را با صدای بلند تجربه کنید یا به تماشای یک فیلم بپردازید - همه این‌ها بدون اینکه صدایی به گوش اطرافیان‌تان برسد.
۱۳۹۹/۸/۲۴ - ۱ : ۶

همه گوشی‌هایی که سیستم عامل هارمونی برای آنها ارائه می‌شود

چندی پیش در خبرها اعلام شد که هواوی قصد دارد در تاریخ 28 آذرماه اولین نسخه بتای سیستم عامل هارمونی را برای توسعه دهندگان ارائه کند و انتظار می‌رود که بتای عمومی آن در اواخر سال ارائه شود. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که 90 درصد گوشی‌های هواوی و آنر قادرند به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند. امروز اما لیستی منتشر شده و در آن تنها نام 42 گوشی واجد شرایط از این برندها که قادر به دریافت Harmony OS هستند ارائه شده است.
۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۹ : ۳۵

حق اختراع سامسونگ برای یک گوشی بسیار متفاوت و جذاب

سامسونگ می تواند فرم فکتور شگفت انگیز دیگری را به مجموعه تلفن های آینده خود اضافه کند، حداقل در صورت باور داشتن به حق ثبت اختراع جدید. این حق اختراع گزارش شده توسط LetsGoDigital در ماه ژوئیه ثبت شده است اما اخیرا منتشر شد. این حق اختراع سامسونگ برای یک گوشی با دو نمایشگر پشت به پشت است.
۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۹ : ۲۶

اپل فروشگاه آنلاین خود را از دسترس خارج کرد

فروشگاه اپل چند ساعت مانده به مراسم One More Thing از دسترس خارج شد.
۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۹ : ۲۱

کشف بدافزاری که اطلاعات صدها اپ اندرویدی را سرقت می‌کند

اخیرا کارشناسان امنیت سایبری موفق به کشف یک بدافزار اندرویدی به نام «Ghimob» شده‌اند که امکان جاسوسی از کاربران و سرقت اطلاعات را فراهم می‌کند.