مطالب حوزه بین الملل

۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۳۸

اردوغان: ماکرون را از لبنان اخراج کردند

رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز، چهارشنبه اعلام کرد، امانوئل ماکرون به لبنان رفت اما آنچه می‌گشت را نیافت او از آنجا اخراج شد.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۳۴

عمران‌خان شروط مذاکره با هند را اعلام کرد

نخست ­وزیر پاکستان در سخنانی گفت: برای مذاکره با هند آماده ام؛ اما ابتدا محاصره نظامی کشمیر باید پایان داده شود و سپس لازم است مردم کشمیر حق تعیین سرنوشت نیز داشته باشند.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۳۲

رای مخفی جمهوریخواهان به بایدنِ دموکرات

نشریه آمریکایی هیل روز چهارشنبه درباره رای مخفی طیفی از جمهوریخواهان به جو بایدن نامزد دموکراتها در انتخابات پیش روی آمریکا نوشت: آنها را رای‌دهندگان مخفی جو بایدن نامزد دموکراتها بنامید؛ گروهی از جمهوریخواهان که هیچ‌گاه از یک نامزد دموکرات حمایت نکرده‌اند، اما ناگهان به سمت بایدن گرایش می‌یابند.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۲۹

فرانسه: در برابر 'اسلام رادیکالی' کوتاه نمی‌آییم

سخنگوی دولت فرانسه امروز، چهارشنبه در ادامه دفاع از اقدامات ضد اسلامی این کشور گفت: به هیچ وجه از اصول و ارزش‌های خود کوتاه نمی‌آییم.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۲۸

اوباما روزهای آخر انتخابات به کمک بایدن می‌آید

منابع مطلع از همراهی همزمان رئیس جمهور سابق آمریکا با «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی خبر دادند.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۲۲

ماکرون: تضمین امنیت اروپا بدون روسیه ممکن نیست

رئیس‌جمهوری فرانسه ابزار اطمینان کرد که احیای اعتماد در روابط با روسیه شرط ضروری برای تضمین امنیت اروپا است.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۲۰

ترامپ: آمریکا آزادی رسانه ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، رسانه‌های کشورش را «فاسد» خواند و از نبود آزادی رسانه در این کشور انتقاد کرد.
۱۳۹۹/۸/۸ - ۶ : ۲۰

آمریکا می‌گوید ۵ «عامل چین» را بازداشت کرده است

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «۵ عامل چین» را بازداشت کرده است.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۱۲ : ۲۰

حمایت رژیم صهیونیستی از اقدام فرانسه در توهین به پیامبر (ص)

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از درخواست برای تحریم کالا‌های فرانسوی به دنبال توهین مکرون به پیامبر (ص) اعلام کرد که این رژیم در برابر این فراخوان در کنار فرانسه خواهد ایستاد.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۱۰ : ۳۳

برادر زاده ترامپ علیه عموش

مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ که یک روانشناس است به ارائه توصیفی تیره از آنچه که به اعتقادش در ذهن این رئیس جمهور آمریکا در ضمن تداوم عقب ماندنش در نظرسنجی ها از جو بایدن دموکرات می گذرد، پرداخت.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۱۰ : ۳۱

خبری خوش برای ترامپ

شاید انتصاب این قاضی به دیوان عالی آمریکا آخرین پیروزی ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا پیش از شکست احتمالی او در انتخابات هفته آتی باشد.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۹ : ۲۱

تگزاس به حالت آماده‌باش درآمد

تگزاس برای اعزام ۱۰۰۰ نیرو به پنج شهر مهم در سراسر این ایالت به منظور 'جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی' پس از انتخابات سه نوامبر آماده می‌شود. فروشگاه‌ها در واشنگتن دی‌سی هم پنجره‌هایشان را با تخته محافظ می‌پوشانند.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۹ : ۱۸

توئیتر به پست دونالد ترامپ برچسب 'گمراه‌کننده' زد

توئیتر دونالد ترامپ را به خاطر گفتن اینکه 'در آرای پستی مشکلات و اختلافات بزرگ وجود دارد' و تا سوم نوامبر لازم است که یک شمارش کامل صورت بگیرد، 'گمراه‌کننده' خواند.
۱۳۹۹/۸/۷ - ۹ : ۱۴

دختر صدام با محمد بن سلمان ملاقات داشته است؟

رغد صدام دیروز (سه‌شنبه) گزارش‌ها مبنی بر دیدارهایش با محمد بن سلمان را تکذیب کرد.
۱۳۹۹/۸/۶ - ۹ : ۵۴

نقش وکیل کاخ سفید در جنجال خبری علیه بایدن

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی، پیش از انتشار گزارش نیویورک پست درباره تخلف خانواده بایدن، افراد نزدیک به ترامپ با هدف ضربه زدن به کارزار انتخاباتی نامزد حزب دموکرات این داستان را در اختیار «وال استریت ژورنال» قرار داده بودند.
۱۳۹۹/۸/۶ - ۹ : ۵۳

پوتین: خروج آمریکا از INF اشتباه بزرگی بود

رئیس جمهوری روسیه می‌گوید، خروج آمریکا از پیمان نیروهای اتمی میان برد یا INF یک اشتباه بزرگ بود که به خطر یک رقابت جدید تسلیحات اتمی می‌انجامد.
۱۳۹۹/۸/۶ - ۹ : ۵۲

واکنش مسکو به اتهامات ضدروسی بایدن

سخنگوی کرملین در واکنش به اتهامات نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا که روسیه را بزرگترین تهدید برای ایالات متحده دانسته بود، گفته هدف از این کار نفرت افکنی است.
۱۳۹۹/۸/۵ - ۱۲ : ۴۹

پیش بینی رئیس موساد در مورد زمان اعلام سازش عربستان با رژیم صهیونیستی

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) می‌گوید که عادی‌سازی روابط بین این رژیم و عربستان سعودی پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام خواهد شد.
۱۳۹۹/۸/۵ - ۱۲ : ۴۵

موافقت کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با برقراری روابط دیپلماتیک با بحرین

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از موافقت کابینه ائتلافی این رژیم با برقراری روابط دیپلماتیک با بحرین و ارجاع آن به «کنست» خبر داد.
۱۳۹۹/۸/۵ - ۰ : ۳۹

قطر به 'اف‌35' می رسد؟

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) مدعی شد، فروش جنگنده های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا به قطر به رغم اعتراضات این رژیم به یک چنین توافقی امکانپذیر است.