صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش ایران به اقدام خصمانه غرب؛ فعالیت دوربین‌های فراپادمانی قطع شد

در پی اقدام خصمانه غرب علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس در ایران خبر داد.

سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌و فلومتر آژانس قطع شود که دستور آن به مسئولین مربوطه داده شده است. البته بیش از 80 درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز امروز با حضور در یکی از مراکز هسته ای بر قطع فعالیت دو دوربین آژانس نظارت کرد.

بهروز کمالوندی در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه از امروز اطلاعاتی در دوربین های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی ضبط نخواهد شد، گفت: امیدواریم آژانس به خود بیاید و جواب همکاری با ایران را با همکاری بدهد.
وی خاطرنشان کرد:  80 درصد دوربین های آژانس پادمانی است و ما نیز متعهد به پادمان هستیم و دوربین های قطع شده فراپادمانی بوده اند.

 

منبع: آخرین خبر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۵۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۹     ساعت: ۲۰ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
  • ١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 09 2024