صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پیشنهاد کم‌سابقه روسیه به ایران

دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تاکنون برای ارتقای بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور اقدامات موثری از جمله پیگیری کشت فراسرزمینی، کشت قراردادی و الگوی صحیح کشت را در به طور جدی دنبال کرده، به طوری که بخشی از این اقدامات با وجود تحریم‌ها محقق شده است.

پیشنهاد کشت فراسرزمینی ایران در 100 هزار هکتار از اراضی روسیه
چندی پیش روسیه پیشنهاد در اختیار قراردادن 100 هزار هکتار زمین به ایران برای کشت فراسرزمینی را داد؛ به طوری که اوایل خردادماه امسال یک هیات تجاری روسی در سفری که به ایران داشت، پیشنهاد کرد که ایران بیش از 100 هزار هکتار زمین کشاورزی در روسیه را در اختیار بگیرد و «کشاورزی فراسرزمینی» انجام دهد. این پیشنهاد که در نوع خود کم‌سابقه است و به دلیل شرایط تحریمی که ایران و روسیه در آن قرار دارند، شاید از همیشه قابل اجراتر باشد.

با این حال بر اساس آمارها، در سال زراعی 1399 تا 1400، سطح زیر کشت محصولات زراعی در ایران حدود 12 میلیون هکتار گزارش شده است. در واقع، پیشنهاد تخصیص 100 هزار هکتار زمین زراعی به ایران در روسیه، معادل حدود 0.8 درصد (کمتر از یک درصد) از تمام سطح زیر کشت در ایران خواهد بود که مقدار بسیار ناچیزی نسبت به سطح زیر کشت در کشورمان است.

البته پیش از این علی رضوانی زاده، رییس هیات مدیره انجمن کشت فرا سرزمینی به ایرنا گفته بود: برای این که بتوانیم امنیت غذایی برای کشور تامین کنیم و نیازهای وارداتی خود را به حداقل برسانیم باید هدف‌گذاری کشت در 7 میلیون هکتار را ترسیم و عملیاتی کنیم، اما اکنون فقط توانستیم کمتر از 11 درصد است.

پیشنهاد 5 هزار هکتار زمین برای کشت فراسرزمینی ایران در غنا
با این حال کشورهای دیگری از جمله ارمنستان و غنا هم پیشنهادهایی برای کشت در آن کشور داشته‌اند که می‌تواند به افزایش کشت فرا سرزمینی کشورمان کمک کند.
 

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۰۱
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۰ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024