صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تکذیب سفر 'غیرقانونی' معاون امنیت داخلی آلمان به ایران

با گذشت یک روز از انتشار اخباری مبنی بر سفر 'غیر قانونی' معاون سازمان امنیت داخلی آلمان به زادگاهش ایران، این سازمان با انتشار بیانیه‌ای 'غیرقانونی' بودن این سفر را تکذیب کرده است.

هفته نامه آلمانی "فوکوس" روز جمعه 8 ژوئیه (17 تیر) عنوان کرد که فلور بادنبرگ (حقیقی‌نیت)، معاون رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان "چند ماه پیش" در پی درگذشت پدرش و برای انجام مسائل مربوط به انحصار وراثت به تهران سفر کرده است. این هفته نامه مدعی شده بود که سفر فلور بادنبرگ به ایران "غیرقانونی" و "ناقض مسائل امنیتی" بوده است.

با انتشار این خبر سازمان امنیت داخلی آلمان ظهر روز شنبه 9 ژوئیه (18 تیر) با انتشار بیانیه‌ای ادعای هفته‌نامه "فوکوس" را تکذیب و اعلام کرد که معاون این سازمان "پنچ سال پیش" به دلایل خانوادگی به ایران سفر کرده و او برای این سفر "مجوز ویژه‌" دریافت کرده است. در این بیانیه آمده است که فلور بادنبرگ تنها یک بار به ایران سفر کرده است.

پس از انتشار این بیانیه "فوکوس" تاکید کرد که خبر منتشر شده از سوی این مجله صحت دارد و پیش از انتشار این خبر سازمان امنیت داخلی آلمان تمایلی به اظهار نظر در این زمینه نداشته است.

فلوریان فلاده، روزنامه‌نگار در امور امنیتی نیز با انتشار توئیتی ادعای هفته نامه "فوکوس" را زیر سوال برده و نوشته است که این سفر بر خلاف ادعای این هفته‌نامه"چند ماه پیش" انجام نشده بلکه زمان آن مربوط به "پنج سال پیش" است. او نوشته این سفر با مجوز ویژه‌ای که به امضای رئیس وقت سازمان امنیت داخلی و تایید وزیر امور خارجه وقت رسیده، انجام شده است.

کارمندان سازمان امنیت داخلی آلمان از سفر به کشورهایی مانند ایران، سوریه و روسیه اکیدا منع شده‌اند زیرا امکان دارد این افراد با اتهام جاسوسی بازداشت شوند. بر اساس گزارش "فوکوس" کارشناسان امنیتی معتقدند که نهادهای امنیتی ایران پس از ورود فلور بادنبرگ به تهران او را به دقت زیر نظر داشته‌اند.

فلور بادنبرگ با نام خانوادگی ایرانی "حقیقتی‌نیت" از تاریخ 15 ژوئیه (25 خرداد) در سمت معاون رئیس امنیت داخلی آلمان مشغول به کار است. او اولین زنی است که به این سمت انتخاب شده و پیش از این ریاست بخش مقابله با گروه‌های راست افراط‌گرا را بر عهده داشته است.

 

منبع: انتخاب

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۲۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۲ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024