صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

توئیت سفیر چین درباره بازدید از منطقه آزاد انزلی

سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت که ایران می‌تواند نقش مهمی در یک کمربند و یک جاده ایفا کند.

«چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در توئیتی با اشاره به سفر روز گذشته‌اش به استان گیلان نوشت: امروز با استاندار گیلان دیدار و از منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی بازدید کردم.

وی افزود: ایران می‌تواند نقش مهمی در یک کمربند و یک جاده ایفا کند.

راه ابریشم نوین یا همان «یک کمربند- یک جاده» قرار است قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا را با شبکه‌های تجاری ریلی، زمینی و دریایی به یکدیگر متصل کند که ایران در قلب این طرح قرار دارد. این طرح در سال 2016 میلادی از سوی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین مطرح شد و ایران از همان ابتدا حمایت خود را از این طرح اعلام کرد. 

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور 11 مهر ماه 1400 نیز در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، ابراز امیدواری کرد در فصل نوین روابط دو کشور، همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتقا و گسترش یابد. 

وی با بیان این‌که ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ صلح‌طلب و شرکای جامع راهبردی می‌توانند با همراهی راهبردی و همکاری‌های برد- برد، زمینه تحقق چندجانبه گرایی حقیقی را فراهم آورند، اظهار داشت: قطعا اعتماد پایدار بین دو کشور می‌تواند بستر همکاری‌ها را در قالب ابتکار یک جاده - کمربند و همچنین برنامه جامع همکاری،گسترش دهد و همکاری‌های بین منطقه‌ای را به توسعه، ثبات و صلح تبدیل کند. امیدوارم در فصل نوین روابط دو کشور، شاهد ارتقا و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عملیاتی کردن مشارکت راهبردی باشیم.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۵۴
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۲     ساعت: ۱۴ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024