صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اعتراض‌های روزانه در کشور نشانه نارضایتی مردم است

علی‌محمد نمازی معتقد است که اکنون در یک سالگی دولت رئیسی بهترین فرصت است تا مسئولان دولتی به مناظره با مسئولان دولت قبل بپردازند و به بحث «بانیان وضع موجود» پایان دهند.

یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و هنوز هم شاهدیم حامیان دولت از «بانیان وضع موجود» می‌گویند و دولت قبلی‌ها نیز درصدد اثبات عملکرد خود هستند. شاهدش همین اظهارات اخیر حسن روحانی. دعواهای حامیان و مخالفان دولت رئیسی و روحانی این طور به نظر می‌رسد به این زودی‌ها تمام نمی‌شود. از همین رو است علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی کارگزاران فکر می‌کند اکنون و در یک سالگی دولت رئیسی وقت خوبی برای برگزاری مناظره بین مسئولان دولت فعلی ودولت قبلی است. پیشنهاد قابل تاملی که اگر از سوی مسئولان و رسانه ملی مورد توجه قرار بگیرد، شاید بتواند دفتر دعواها و حواشی پیرامون اینکه وضعیت فعلی تقصیر کیست را ببندد و اجازه دهد که آقایان بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند.
نمازی به ارزیابی عملکرد دولت رئیسی در تقریبا یک سال که از عمر آن می‌گذرد، پرداخته و با یادآوری برخی وعده‌های انتخاباتی گفت: «نه تنها نقدینگی به سمت تولید و یا عمران و آبادانی کشور نرفت، بلکه اخیرا اعلام شد به بیش از 5٠٠٠ هزار میلیارد تومان رسیده است.»
وی افزود: «کاهش ارزش پول ملی ادامه دارد، روند گران شدن قیمت کالاها از جمله دارو، خودرو، طلا، خانه و… ادامه‌دار است، تورم نیز نه تنها تک‌رقمی نشد بلکه رشد کم‌نظیر نقطه‌به‌نقطه هم داشت.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «نرخ تولید ناخالص ملی در سایه عبور از وضعیت کرونا کمی رشد داشت اما امیدوارکننده نبود. ضمن اینکه رشد سرمایه‌گذاری داخلی و مخصوصا خارجی حاصل نشد. رقم ضریب جینی و نرخ فلاکت نیز نشان از افزایش فاصله فقیر و غنی دارد.»

نمازی تاکید کرد: « شعار احداث سالی یک میلیون مسکن نه تنها در حد کم عملی نشد، بلکه دیدیم قیمت زمین و ساختمان چنان بالا رفت که برای اکثریت قشر متوسط و پایین‌تر صاحب‌خانه شدن در تهران و مراکز استان‌ها به یک آرزو تبدیل شده و اقشار آسیب‌پذیر از اجاره خانه حداقلی نیز ناتوان شده‌اند. همین بلا بر سر اشتغال هم آمده و نشانی از یک‌دهم شعار ایجاد یک میلیون شغل در میان نیست.»
وی همچنین گفت: «از طرف دیگر شاهدیم که کسری بودجه در شکل حل شده، اما نه از طریق افزایش درآمد. اوضاع بورس هم بسامان نشد.»
به گفته او، «تبلیغ اصلاح اقتصادی تحت عنوان واقعی کردن ارزش قیمت ارز ترجیحی به شدت صورت گرفت اما اولا شامل چند مورد از اقلام کالاهای یارنه‌ای بود و افزایش قیمت این چند قلم هم برخلاف انتظار و بسیار بیشتر از مبلغ کمک‌هزینه شده بود. ضمن اینکه هنوز تعداد قابل توجهی افراد مستحق دریافت یارانه و کمک‌هزینه وجود دارند که به آنها پرداخت نمی‌شود.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به عملکرد دولت رئیسی در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: «اکنون نشانه‌ها حکایت از آن دارد که برجام به نتیجه نخواهد رسید و با اعلام موضع رییس آژانس هسته‌ای، دو گزینه فعال شدن ماشه و حمله به ایران در پیش‌رو است.»
نمازی همچنین از عملکرد رئیسی در زمینه مقابله با فساد انتقاد کرد و گفت: «اختلاس هم در دولت آقای رییسی کم نشد و اعتراض‌های روزانه در کشور نشان از نارضایتی مردم دارد.»

 منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۹۹۸۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۴     ساعت: ۵ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024