صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جعفرزاده: با یخ‌زدگی فضای انتخاباتی مواجه‌ایم

فعال سیاسی گفت: امیدواریم از شورای نگهبان، هیأت اجرایی انتخابات و دولت پالس مثبت به طرف جامعه برود چون عدم این اتفاق واقعا مشکل زا و نگران کننده خواهد شد.


23 ساعت تا شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم باقی است اما هیچ نشانه ای از تحرکات انتخاباتی دیده نمی شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره بی تحرکی انتخاباتی در فضای سیاسی کشور گفت: شرایط ژئوپلتیک منطقه اقتضا می کند، در ایران یک انتخابات با شکوه برگزار شود متأسفانه نه تنها نشانه هایی از این مسئله در فضای عمومی جامعه مشاهده نمی کنیم بلکه سردی فضای انتخاباتی تبدیل به یخ زدگی شده است. امیدوارم برای برون رفت از این وضعیت تدبیری صورت گیرد.

وی با اشاره به تغییر قانون انتخابات درباره نحوه ثبت نام نامزدها افزود: نامزدها منتظر اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها هستند، مخصوصا آنها که از پایگاه اجتماعی خوبی برخوردارند. ثانیا دولت با تصمیمات و اقدامات ضعیفش بذر ناامیدی را در جامعه پاشیده است و مجلس نیز در مقابل این ضعف عملکردی دولت منفعل عمل می کند بنابراین عموم جامعه تصورش بر این است که اتفاق مثبتی امکان ندارد رخ دهد.

این فعال سیاسی عامل اصلی بی انگیزگی جامعه برای مشارکت را عملکرد دولت سیزدهم خواند و تأکید کرد: تداوم این وضعیت مشکلات زیادی را پدید خواهد آورد. دولت باید نشان دهد وجودش اثرگذار است؛ امروز تصور جامعه آن است که اگر دولت تعطیل شود خیلی بهتر است چون علائمش را می بینند؛ وقتی وزارت صمت وزیر نداشت خودرو در حال ارزان شدن بود اما به محض آنکه وزیر بالا سر وزارتخانه قرار گرفت دوباره خودرو گران شد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه دولت باید رویکرد دخالتی خود را در عرصه های مختلف کم کند و امور را به دست خود مردم بسپارد تا کشور از این وضعیت خارج شود، ادامه داد: در مجموع امیدواریم از شورای نگهبان، هیأت اجرایی انتخابات و دولت پالس مثبت به طرف جامعه برود چون عدم این اتفاق واقعا مشکل زا و نگران کننده خواهد شد.

 

منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۰۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۶     ساعت: ۱۴ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024