صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آرایش جدید برای تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها

روز گذشته خبرهای خوش و تصمیمات جدیدی درباره تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها منتشر شد که در این میان خبر ترخیص سریع برخی کالاها از جمله برنج، تشکیل قرارگاه 17 ربیع با حضور سپاه و بسیج برای نظارت بر قیمت ها و بازگرداندن وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی مهم ترین خبرها در این باره است. همزمان رئیس جمهور نیز  درخصوص تامین کالاهای اساسی به مردم اطمینان داد.به گزارش ایسنا، عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در حاشیه نشست این ستاد اعلام کرد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با دریافت تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد 90 درصد ترخیص می‌شود تا کالاهای رسوبی در گمرک ها وارد چرخه تولید و بازار شود. وی افزود: در دو روز گذشته 25 هزار تن از برنج‌های دپو شده در گمرک ها با همین مصوبه جدید، ترخیص شد و قطعا تاثیر بسیار زیادی در بحث کالاهای مصرفی کشور خواهد داشت. همچنین بنا شد که مازاد تولید گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و در زمان لازم در بازار توزیع شود.
قرارگاه بسیج برای کنترل قیمت ها
همچنین فرمانده کل سپاه پاسداران از تشکیل قرارگاهی برای کنترل قیمت ها خبر داد و  گفت: به دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی ها و کمک بسیج در این خصوص ، قرارگاه هفدهم ربیع با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل شد. به گزارش مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، در حاشیه نشست هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های سپاه و بسیج و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی ها گفت: این قرارگاه با حضور وزیران جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که در این مسئله درگیر هستند، تشکیل شد. وی افزود: بسیج نقش خودش را در نظارت و بازرسی و در خصوص عرضه مستقیم کالا به مردم تعریف خواهد کرد و بر عهده خواهد گرفت.
مسئولیت تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت به وزارت کشاورزی واگذار شد
در همین حال وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، مسئولیت تأمین نهاده های زراعی، باغی، دامی و همچنین تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت در سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود. به گزارش ایسنا، کاظم خاوازی در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار افزود: ثبت سفارش ها همچنان توسط وزارت صمت انجام می شود و بقیه کارها با هماهنگی گمرک و بانک مرکزی توسط وزارت جهاد کشاورزی مدیریت خواهد شد.

 

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۳۳۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۱۶     ساعت: ۶ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024