صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انتقاد رییس اتحادیه بارفروشان از کشت بی برنامه محصولات کشاورزی

رییس اتحادیه بارفروشان تهران می گوید به دلیل کشت بی برنامه محصولات آب بر و مصرف آب بی رویه، تا ۱۵ سال آینده در کل کشور به مشکل برخورد خواهیم کرد.

مصطفی دارایی نژاد اظهار داشت: اتحادیه سالهاست که حرف  حساب می زند اما مسئولان حرف حساب  ما را نمی پذیرند.

وی افزود:  حرف اتحادیه به وزارت محترم جهاد کشاورزی این بود که در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، قزاقستان و ترکمنستان با توجه به اینکه روابط بسیار خوبی با این کشورها داریم، کشت فرامرزی  انجام شود چون زمین های آنها بکر و بهترین زمین برای صیفی کاری است. 

 رییس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد : باید کشت محصولات آب بر را در آنجا انجام دهیم.  به این ترتیب هم ارز برای کشور وارد می شود و هم کشت محصولات آب بر در خارج از ایران رواج می یابد.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه پیشنهادات و صحبت های اتحادیه، علمی و به روز است، عنوان کرد: حرف های کارشناسی را از 20 سال پیش فریاد می زنیم و اکنون به این نتیجه رسیده اند که حرف های ما علمی و کارشناسی است و تازه دارند به آن سمت می روند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در اتحادیه با مسئولان جهاد کشاورزی صحبت کردند تا در مورد نحوه استفاده صحیح و استاندارد از سم و کود و بذر که اهمیت زیادی دارد به صورت رایگان آموزش داده شود.

 رییس اتحادیه بارفروشان تهران خاطر نشان کرد: آموزش به کشاورزان موجب ارائه استاندارد و الگوی کشت به کشاورزان می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی در کشور و هزینه بر بودن حمایت از کشاورزان برای دولت در صورتی که هدف از آموزش کشاورزی ارزآوری برای کشور باشد باید این مقوله علمی و به روز شده و قطره ای کردن باغات هم عملی شود.

عدم برنامه ریزی برای کشت موجب بروز مشکلات در صادرات می شود

دارایی نژاد با اشاره به عدم برنامه ریزی برای کشت گفت: به عنوان مثال 5 میلیون تن تولید سیب زمینی در کشور است که از این میزان سه و میلیون تن مصرف داخلی است و این مقوله را نباید به چالش بکشیم.

وی افزود: چند قلم کالا وجود دارد که جزء قوت مردم هستند و مصرف روزانه داریم که سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی از این دسته محسوب می شود.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران بیان اظهار داشت: باید برای میزان کشت سالانه بر حسب مصرف مردم برنامه ریزی کرده و اجازه دهیم تا کشت اضافه و غیر اصولی نشود چرا که کشاورزان متضرر خواهند شد و مصرف داخلی افزایش یافته و قیمت ها شکسته می شود.

دارایی نژاد تصریح کرد:عدم برنامه ریزی برای کشت و تولید محصول موجب بروز مشکلاتی برای تولیدات داخلی و هم صادرات می شود.

 

منبع: الف

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۲۱
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۲ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024