صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وزیر اقتصاد: ۸.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است

وزیر اقتصاد، گفت: از ابتدای دولت تا پایان شهریور ۱۴۰۲، بیش از ۸.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است.

احسان خاندوزی با اشاره به اینکه، حوزه ارتباط اقتصاد و سیاست خارجی همان دیپلماسی اقتصادی و استفاده کردن از فرصت‌های خارجی است، گفت: وزارت اقتصاد منتظر ننشسته تا برایش فرصت ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور دستور دادند همه‌ وزارتخانه‌ها در این زمینه نقش فعال ایفا کنند، افزود: بنابراین خود ما تلاش کردیم که کمیسیون اقتصادی ایران و عراق و کمیسیون اقتصادی ایران و چین که مستقیماً بر عهده‌ وزارت اقتصاد و دارایی است را نسبت به گذشته فعال‌تر کنیم.
خاندوزی، اظهار کرد: خوش‌بختانه بازخورد‌های بسیار عمل‌گرایانه در مورد پروژه‌های مشخص و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، اتفاق افتاده است. در حوزه‌ غیر از کشور‌هایی که کمیسیون مشترک آن‌ها به عهده‌ ماست، ما از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی که وظیفه‌ی پیشبرد و کمک به سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، از ابتدای دولت تا پایان شهریور 1402، بیش از 8.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جلب شده است.
وی افزود: آن بخش‌هایی که تبدیل به پروژه‌های مشخص و قرارداد‌های روشنی شده، در بخش‌های مختلف انرژی، نفت و گاز، صنعت، نیروگاه و امثالهم شروع به فعالیت کرده است.
به گفته خاندوزی، در شرایطی که دولت همان تنگنا‌های بین‌المللی و حساب‌های بانکی و فشار‌های برجامی را داشته، این عدد کم‌سابقه است که بتواند این قدر تحرک در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی را ایجاد کند.

وی گفت: چون مسیر‌های سرمایه‌گذاری مسیر‌های زمان‌بری است تا تبدیل به پروژه‌های مشخص بشود. بنده شخصاً نسبت به ماه‌های آینده خیلی خوش بین‌تر هستم، اینکه بتوانیم اخبار خوبی برای مردم عزیزمان در حوزه‌ی تحرکات خارجی داشته باشیم. تأکید رئیس‌جمهور این است هر مسیری که در حوزه‌ی دیپلماسی باز می‌شود باید در حوزه‌ی اقتصادی هم امتداد داشته باشد که ما بتوانیم آن را برای صادر کننده‌ی ایرانی، تاجر ایرانی، سرمایه‌گذاران کشور خودمان تبدیل به یک فرصت کنیم.

 

منبع: میزان

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۲۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۹     ساعت: ۲۲ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024