صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کشف ۳۵۰۰ تن شکر احتکاری در یک کارخانه

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۳۵۰۰ تن شکر خام از یک کارخانه کشف شد.

مسعود امراللهی مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طی بررسی و بازرسی انجام شده از سوی بازرسان وزارت جهاد کشاورزی در استان فارس که از کارخانه‌های قند و شکر صورت گرفت، محموله شکر خام وارداتی به وزن 3500 تن به ظن اجتکار کشف شد.
وی گفت: 3500 تن شکر خام که از شهریور ماه سال جاری تحویل یک کارخانه تصفیه شکر داده شده بود که آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی فرایندی سفید کرده و شکر سفید در شبکه رسمی به بازار ارائه کند، اما تاکنون از این موضوع امتناع کرده بود.
مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کارخانه مشکل تعمیرات و اورهال نداشته است، اظهار داشت: کارخانه هیچ مشکلی نداشته و قرار بوده شکر خام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصفیه و سفید کند و در قالب شبکه رسمی به بازار عرضه کند که از این کار خودداری کرده بود و بازرسان وزارت جهاد وارد عمل شده و پرونده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با جریمه پیشنهادی 10 میلیارد تومانی برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال در راستای تامین شکر، شکر خام در 9 استان به کارخانه‌های تصفیه شکر ارسال شده تا با فرآوری شکر سفید به بازار عرضه کنند و چنانچه هر کارخانه‌ای از عرضه شکر امتناع کند، بازرسان ما ورود کرده و پرونده تشکیل می‌دهند.
امراللهی در پاسخ به این پرسش که آیا اکنون مشکل شکر در بازار وجود دارد، گفت: از نظر تامین شکر هیچ مشکلی نداریم و ثبات و آرامش در بازار برقرار است، اما اگر کسانی بخواهند شکر احتکار کنند، با آنها برخورد می‌شود.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۹۳۵۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۰     ساعت: ۱۹ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024