صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اتصال ۴۸ هزار مودی مالیاتی به سامانه مودیان

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پس از سه سال بلاتکلیفی در دولت سیزدهم اجرایی شد و در کمتر از حدود پنج ماه، ۴۸ هزار مودی به این سامانه پیوستند.

سامانه مودیان با شفافیت در صدور صورتحساب های الکترونیکی، به ثبت خرید و فروش‌ها و هر گونه معامله منجر شده است تا جلوی انحراف‌های مالیاتی گرفته شده و مالیات ستانی عادلانه از فعالان اقتصادی دریافت شود.

فعال‌سازی سامانه مودیان یکی از راهکارهای بستن راه های فرار مالیاتی است و زمینه نظارت سازمان امور مالیاتی بر چگونگی معامله ها و خرید و فروش‌ها را فراهم می‌کند.

این سامانه به صورت مرحله ای و تدریجی اجرایی شده است، گروه های مختلفی از دستگاه های دولتی و خصوصی و شرکت های بورسی به این سامانه متصل شده اند.

طبق آخرین گزارش‌های سازمان امور مالیاتی تاکنون 48 هزار مودی به این سامانه پیوسته‌اند که شامل 470 شرکت بورسی، 95 شرکت دولتی و مابقی اشخاص حقوقی دیگر هستند.

صدور 220 میلیون صورت‌حساب در سامانه مؤدیان

رئیس سازمان امور مالیاتی گزارشی از فعالیت سامانه مودیان و قانون پایانه های فروشگاهی اعلام کرده است که از ابتدای خردادماه تا 24 مهرماه امسال نزدیک به 220 میلیون صورت‌حساب در این سامانه صادر شده است.

طبق گفته «محمدهادی سبحانیان» حدود 79 هزار صورت‌حساب توسط شرکت‌های معتمد صادر شده است. همچنین حدود 48 هزار مودی مالیاتی به سامانه مودیان متصل شده‌اند.

بر اساس گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، بیش از 9 میلیون کارپوشه فعال وجود دارد و بیش از یک میلیون و 700 هزار شناسنامه عمومی و اقتصادی برای کالا و خدمات صادر شده است.

سبحانیان، اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی را کمک به فعالان اقتصادی و در راستای توسعه عدالت مالیات‌ستانی عنوان کرده و تاکید دارد که سامانه مودیان یک قانون بسیار مترقی است که پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد، بر این اساس زمانی برای بلوغ آن لازم است که باید آن را با گفت‌وگو و همدلی به دست آورد.

به گفته وی، پاردایم حاکم بر قانون سامانه مودیان مالیاتی و فروشگاهی این است که ادعای مودی مالیاتی صحت دارد و این پاردایم بسیار خوبی است که می‌تواند به فعال اقتصادی کمک کند.

حرکت از مالیات ستانی سنتی به سمت مالیات ستانی هوشمند، با رویکرد عدالت‌محورانه دولت سیزدهم در هوشمندسازی نظام مالیاتی رقم خورد. این سامانه ها موجب می شود تا راه های فرار مالیاتی بسته شود و مالیات ستانی عادلانه و بر اساس درآمد فعالان اقتصادی دریافت شود.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۰۴۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024