صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به زودی نهایی می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به‌زودی نهایی می شود، گفت: فردا ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بندری و دریایی امضا می شود.

علی‌اکبر صفایی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت در حال تدوین سازوکار اجرایی اقتصاد توسعه دریامحور است. این بخش یکی از پیشرانهای اقتصاد است.

وی با اشاره به لایروبی خلیج گرگان، افزود: اواخر سال گذشته این خلیج در حال از بین رفتن بود که با حضور رییس جمهوری که با قایق در منطقه حضور یافت و دستور وی، یک میلیون و 460 هزار مترمکعب لایروبی در این منطقه انجام شده و آب قابل توجهی به سمت خلیج گرگان گسیل شد.

وی یادآور شد: فردا حدود 30 قرارداد بندری و دریایی به ارزش 45 هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی امضا می شود.

وی درباره سرانجام قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار و دلایل تاخیر در امضای این قرارداد، گفت: طی هفت هشت ماه گذشته واقعا همکاران ما تلاش بسیار زیادی داشته اند. متن قرارداد از نظر فنی تمام شده است الان در اختیار مراجع ذی صلاح است.

وی ادامه داد: دلیل تاخیر در امضای قرارداد نیز یک سری موارد است که سازمان بنادر و دریانوردی در نظر داشته است. از سوی دیگر هماهنگی برای حضور مقامات بلند پایه مشکل است و امیدواریم قرارداد بعد از تصویب از سوی مراجع ذیصلاح اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین یادآور شد: تا 30 آبان ماه امسال تجارت دریا برد153 میلیون و 646 هزار تن بوده است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۷۱۵۰۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۷     ساعت: ۲۳ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024