صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ترکیب تیم ملی والیبال نشسته برای پارالمپیک جوان می‌شود

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با بیان اینکه میانگین سنی این تیم برای پارالمپیک فرانسه بالا خواهد بود بر لزوم جوانگرایی تاکید کرد و گفت: این کار را از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو آغاز می‌کنیم.

هادی رضایی که هفته گذشته و پس از هشت ماه دوری از تیم ملی والیبال نشسته مجدداً به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه‌های پیش بینی شده برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی و مسابقات قهرمانی جهان توضیح داد.
وی با یادآوری اینکه دور جدید تمرینات این تیم از امروز شنبه با حضور 17 بازیکن در تبریز آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: 12 نفر اردونشینان همان نفراتی هستند که در بازی‌های پارالمپیک نیز حضور داشتند. با شرایط و عملکرد پنج نفر دیگر هم به واسطه فعالیت‌های باشگاهی آشنایی دارم. با این ترکیب تمرینات را ادامه می‌دهیم تا به ارزیابی دقیقی از وضعیت فعلی بازیکنان رسیده و بر اساس اهدافی که داریم ترکیب تیم را برای هر رویداد مشخص کنیم.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهان به فاصله 40 روز بعد از بازی‌های پاراآسیایی برگزار خواهد شد، تأکید کرد: در این مقطع زمانی هدف ما بازی‌های پاراآسیایی نیست. بیشتر قصد داریم از این رویداد به عنوان تدارکاتی برای حضور در مسابقات جهانی استفاده کنیم. به همین دلیل احتمال دارد با ترکیب اصلی به هانگژو سفر نکنیم. احتمالاً ترکیب اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی متشکل از 8-7 بازیکن قدیمی در 6-5 بازیکن جوان خواهد بود.
رضایی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان به دو دلیل نسبت به بازی‌های پاراآسیایی برای ما اهمیت بیشتری دارد؛ اول اینکه این دوره مسابقات به میزبانی بوسنی حریف همیشگی مان برگزار می‌شود. در واقع شرایط برای این تیم خیلی بهتر مهیا شده تا قهرمان شود بنابراین ما باید قوی‌تر از همیشه برای شرکت در مسابقات آماده شویم. دوم اینکه این دوره مسابقات جهانی حکم انتخابی پارالمپیک را دارد.
وی در این رابطه با بیان اینکه مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک 2024 فرانسه با حضور هشت تیم برگزار می‌شود، گفت: تیم‌های اول و دوم مسابقات جهانی بوسنی به عنوان اولین تیم‌ها سهمیه حضور در پارالمپیک را به دست می‌آورند. میزبان بازی‌ها، صاحب دیگر سهمیه پارالمپیک می‌شود. چهار تیم برتر چهار قاره هم مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک را به دست می‌آورند. پس از توزیع این هفت سهمیه، تمام تیم‌هایی که در کسب سهمیه ناکام بوده اند در قالب یک تورنمنت با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف سهمیه پایانی مشخص شود. طبیعی است که دستیابی به سهمیه در همین مسابقات جهانی به مراتب راحت تر خواهد بود، بنابراین باید قطعاً در مسابقات جهانی بوسنی فینالیست شویم تا تکلیف خود را از حالا برای بازی‌های پارالمپیک مشخص شود.
«تیم ملی والیبال نشسته ایران مدافع عنوان قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی و مسابقات قهرمانی جهان است، با توجه به برنامه پیش بینی شده برای هانگژو و تأکید بر کسب سهمیه در بوسنی چقدر خود را به تکرار قهرمانی در این دو رویداد نزدیک می‌بینید»؟ رضایی در پاسخ به این پرسش گفت صد درصد تکرار قهرمانی در این دو رویداد جزو برنامه‌های ما است. قرار است در بازی‌های پاراآسیایی به نوعی جوانگرایی داشته باشیم اما این به منزله غفلت از نتیجه گیری نیست، یا اینکه در مسابقات جهانی باید فینالیست شویم تا کسب سهمیه پارالمپیک خود را قطعی کنیم اما در عین حال به دنبال تکرار قهرمانی هم خواهیم بود.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در بخشی از این گفتگو یادآور شد: میانگین سنی ترکیبی که فعلاً در اختیار داریم برای دو سال آینده و حضور در بازی‌های پارالمپیک فرانسه بالا خواهد بود بنابراین باید از حالا به فکر کاهش میانگین سنی باشیم. می‌خواهیم این برنامه را از بازی‌های پاراآسیایی آغاز کنیم اما این موضوع به منزله کنار گذاشتن هدف برای قهرمانی نیست.
رضایی تأکید کرد: اینکه تا زمان بازی‌های پاراآسیایی چطور اردوهای آماده سازی را دنبال کنیم به شرایط اردونشینان بستگی دارد. ارزیابی وضعیت آنها در این اردو تا حد زیادی تعیین کننده است. بعد از آن مشخص می‌شود که اردوها به صورت فشرده‌تر باید پیگیری شد یا روال عادی خود را دنبال کنیم.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۰۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۱۷     ساعت: ۱۰ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024