صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بیت‌کوین به خالق خود نیز رحم نکرد!

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، در مدت ۸ ماه، از جایگاه بیستمین فرد ثروتمند جهان به رتبه‌ی ۷۹ سقوط کرده است.

مخترع بیت کوین در اواسط نوامبر 2021 با بیش از 69 میلیارد دلار دارایی در قالب بیت کوین، یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود و در فهرست میلیاردهای 2021 فوربز، در میان 20 نفر برتر قرار داشت. اکنون با گذشت حدود هشت ماه از آن زمان، جایگاه خالق ناشناس پادشاه رمزارزها در این فهرست سقوط کرده و به رتبه‌ی 79 رسیده است. بدین‌ترتیب، نام وی همچنان میان 100 فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

به‌گزارش Bitcoin، تخمین زده می‌شود که ساتوشی ناکاموتو حداقل 600 تا 700 هزار بیت کوین را در طول دوره‌ی راه‌اندازی اولیه‌ی بلاک چین استخراج کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد وی حدود 1٫1 میلیون بیت کوین را با کامپیوتر شخصی رده‌بالا استخراج کرده است. به‌جرأت می‌توان گفت که ساتوشی ناکاموتور درحال‌حاضر تقریباً یک‌میلیون واحد بیت کوین دراختیار دارد. بدین‌ترتیب حتی با وجود ریزش شدید قیمت اولین رمزارز جهان در چند ماه اخیر، ارزش دارایی‌های او بیش از 20٫5 میلیارد دلار است.

 

 

ارزش خالص دارایی‌هایی ساتوشی ناکاموتو 70 درصد کاهش یافته است؛ ولی نام او همچنان در میان 100 فرد ثروتمند جهان است
ساتوشی ناکاموتور امروز درمیان فهرست 100 میلیارد برتر جهان قرار دارد؛ اما برخی عقیده دارند این نام فقط به یک فرد اشاره نمی‌کند و درواقع نام گروه سازنده‌ی بیت کوین است. هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو تا این‌ لحظه هنوز مشخص نیست. علاوه‌براین، نمی‌دانیم آیا او قصد دارد دارایی‌های رمزارزی خود را به‌زودی خرج کند یا خیر.

مخترع بیت کوین با دارایی خالصی به‌ارزش 20٫5 میلیار دلار، در جایگاه 79 ثروتمندترین افراد جهان و بالاتر از هوانگ شیلین، نایب‌رئیس CATL، قرار دارد. طبق فهرست میلیاردهای فوربز در سال 2022، شیلین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی در چین است و ارزش دارایی‌های او به 20٫3 میلیارد دلار می‌رسد. جنسن هوانگ، یکی از بنیان‌گذاران انویدیا، در جایگاه بالاتری از ناکاموتو قرار دارد. هوانگ در سال 2022 در جایگاه 78 ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد و ارزش خالص دارایی‌های وی به 20٫6 میلیارد دلار می‌رسد.

تفاوت بین ناکاموتو و میلیاردهایی مثل شیلین و هوانگ در این است که ارزش خالص دارایی‌های مخترع بیت کوین پس از اوج قیمت آن در اواسط 2021، حدود 70 درصد کاهش یافته است و در همین زمان شیلین و هوانگ شاهد افزایش ارزش دارایی‌های خود بودند.



درحالی‌که ارزش دارایی‌های ناکاموتو کاهش یافت، مدیران CATL و انویدیا شاهد افزایش ارزش خالص دارایی‌های خود بودند
ارزش خالص دارایی‌های شیلین و هوانگ درمقایسه‌با سال گذشته به‌ترتیب درحدود 57٫36 و 74٫57 درصد افزایش یافته است. شیلین و هوانگ هر دو در فاصله‌ی سال‌های 2021 و 2022 شاهد بهبود جایگاه خود در فهرست میلیاردهای فوربز بوده‌اند؛ درحالی‌که جایگاه ساتوشی ناکاموتو در این فهرست سقوط چشمگیری کرده است.

در 17 اکتبر 2021، ناکاموتو رتبه‌ی 20 فهرست ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده بود و درواقع در آن زمان، درست در جایگاهی پایین‌تر از خانواده‌ی والتون قرار داشت. اعضای خانواده‌ی والتون، یعنی جیم والتون و آلیس والتون و راب والتون، مالک و اداره‌کننده‌ی خرد‌ه‌فروشی بزرگ زنجیره‌ای والمارت هستند.

مخترع بیت کوین در ماه اکتبر، یعنی زمانی که بیستمین فرد ثروتمند جهان بود، حتی یک پنی از دارایی 60٫9 میلیارد دلاری خود را خرج نکرد. وجوهی که گفته می‌شود ساتوشی در 13 سال گذشته دراختیار دارد، هرگز جابه‌جا نشده‌ است و بسیاری اعتقاد دارند خالق این ارز دیجیتال در هیچ شرایطی دارایی‌های خود را جابه‌جا نمی‌کند.

اگرچه ارزش دارایی‌های ناکاموتو کاهش درخورتوجهی یافته، وی قبلاً نیز با چنین شرایطی مواجه شده است. درواقع، ارزش خالص دارایی‌های رمزارزی سازنده‌ی بیت کوین از زمان پیدایش آن چندین‌بار 70 و حتی 80 درصد کاهش یافته است.

 

منبع: زومیت

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۸۹۶
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۰     ساعت: ۰ : ۴۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024