صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش نماینده مجلس به محدودیت در جستجوی گوگل: هر محدودیتی بد نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت در واکنش به قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ اظهار داشت همیشه هر محدودیتی بد نیست. او با بیان اینکه رها بودن فضای مجازی خوب نیست اعتقاد دارد قانون‌مندی منجر به رشد جامعه و پیشرفت در کمال امنیت و آرامش می‌شود.

«مجید نصیرایی» در گفتگو با انتخاب با بیان اینکه از جزئیات قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ اطلاعی ندارد، نسبت به ارتباط دادن این اقدام با طرح صیانت واکنش نشان داد:

«نمی‌دانم چرا یک عده‌ای در کشور زود باورند و حساسیت دارند؛ اما نسبت به این همه اقدامات خوب دیگر، به سادگی از کنارش می‌گذرند، روی طرحی که هنوز تصویب نشده و به نتیجه نرسیده است، حساس هستند و هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به طرح صیانت گره می‌زنند.»
او با بیان اینکه گر آزادی خوب است پس چرا اینستاگرام بدون هیچ دلیلی عکس سردار سلیمانی را حذف می‌کند، افزود: «همیشه که هر محدودیتی بد نیست. مثلا یک نفر بگوید خانه شما باید طوری باشد که محدودیت نداشته باشد و ما هر زمان که دلمان خواست برویم و بیاییم، بعد یک نفر بگویید چرا محدودیت درست می‌کنید، محدودیت بد است، آیا این به معنای بد محدودیت است؟ حریم مگر بد است؟ بله حریم باید در جای خود و محدودیت هم در جای خود باشد.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه جریانی می‌خواهد جلوی ضعف‌ها و اشکالات در فضای مجازی را بگیرد تا هر محتوایی ارائه نشود، از جوسازی علیه آن انتقاد کرده و گفت: «اینکه عزیز شما در فضای مجازی در معرض چه محتوا و آموزشی قرار دارد، برایتان مهم نیست؟ اگر قرار است محتوایی در دسترس قرار گیرد، باید برای کودک و نوجوان سطح‌بندی شود. خود غربی‌ها وقتی در یک فیلم خشونت وجود دارد، محدودیت سنی می‌گذارند، حال چرا ما باید در فضای مجازی این اجازه را به همه گروه‌های سنی بدهیم؟»




نصیرایی در پاسخ به این سوال که چرا این حالت safe برای همه اعمال شده است، گفت:

«الان یک اشکال همین است. ما می‌گوییم این نباید به این شکل باشد. اینکه یک نفر بیاید و بدون سند و مدرک با آبروی شما بازی کند یا خدایی نکرده با شما خصومتی داشته باشد و عکس و فیلم خصوصی شما راپخش کند یا بدون دلیل تهمتی زده شود، آیا خوب است؟ شما مگر در این جامعه زندگی نمی‌کنید، این همه شهید داده شد و مردم این همه فشار را دارند تحمل می‌کنند برای این نظام.»
نصیرایی با بیان اینکه جنگل هم قانون دارد اظهار داشت هیچ‌وقت شیر جای زرافه و زرافه هم جای شیر نمی‌نشیند: «طبیعیت هم نظم و قاعده دارد، چرا ما نظم و قاعده نداشته باشیم؟ چرا تا می‌گوییم رها بودن فضای مجازی خوب نیست، حساسیت به وجود می‌آورید؟ اصلا قانون برای چیست؟ برای این است که همه بتوانند بدون کمترین هزینه و چالش، زمینه رشد جامعه فراهم باشد و افراد در کمال امنیت و آرامش بتوانند پیشرفت کنند.»

او در پایان با تاکید بر اینکه هر چیزی جای خود دارد، اعتقاد دارد فضای مجازی، حجاب، برخورد با فساد، مشکلات معیشتی و… هر کدام در جای خودشان قرار دارند و نباید گفت که، چون مشکلات معیشتی در جامعه وجود دارد، هر کسی، هر کاری دلش خواست انجام دهد.

گفتنی است ایرانی‌ها از چند روز گذشته برای موتورهای جستجوی گوگل و بینگ کاربرانی 13 ساله شناخته شده‌اند و نتایج سرچ‌هایشان محدود و فیلتر شده است. به کلام ساده‌تر پس از مدت‌ها اختلال در شبکه و کاهش کیفیت اینترنت،حالا 85 میلیون ایرانی کودک در نظر گرفته شده‌اند. موضوعی که به اعتقاد یک کارشناس حقوق و فناوری، نقض حقوق شهروندی است.

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۲۹
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۵     ساعت: ۱۱ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024