صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چرایی سفر وزیر خارجه روسیه به عربستان در بحبوحه جنگ اوکراین

منابع و محافل سیاسی عربی در خلیج فارس می‌گویند در بحبوحه جنگ اوکراین و تلاش آمریکا برای یارکشی و جذب عربستان سعودی به‌سمت خود، سرگئی لاوروف به ریاض می‌رود تا از موضع سعودی‌ها مطمئن شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه سه روز دیگر (31 مه) به عربستان سعودی و بحرین سفر خواهد کرد و این دومین سفر منطقه‌ای وی به خلیج فارس بعد از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین است.

روزنامه العرب چاپ لندن امروز شنبه در این باره به‌نقل از محافل سیاسی عربی در خلیج فارس نوشت که این سفر لاوروف مربوط به «شتابی» است که اخیراً بین روابط عربستان سعودی و آمریکا ایجاد شده است.

این محافل همچنین این سفر را به تلاش‌های مستمر واشنگتن برای قانع کردن ریاض از سوی واشنگن در خصوص اهمیت جانب‌داری از آمریکا و ایستادن در صف این کشور در تنش اخیر با مسکو مرتبط دانسته‌اند.

به گفته این محافل عربی، «مسکو مطمئن است که ریاض احتمال ندارد دست به عقب گرد جدی بزند و به اتخاد موضع بی‌طرفانه در پرونده اوکراین و توافق اوپک پلاس ملزم است ولی از این حیث که هیچ چیزی در عالم و قاموس سیاست غیرممکن نیست، ضروری است که از این موضوع مطمئن شد.»

اخیرا منابع سعودی و آمریکایی فاش کردند که دولت بایدن و محمد بن سلمان در خصوص برخی مسائل مانند افزایش تولید نفت سعودی در برابر مختومه کردن پرونده‌های قضایی علیه ولی‌عهد سعودی مانند خاشقچی و سعد الجبری، افسر سابق اطلاعات عربستان به توافقی دست یافته‌اند و قرار است بایدن سفر صوری به ریاض داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۶۷۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۸     ساعت: ۱۴ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024