صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

زلنسکی رئیس امنیت خارکیف را برکنار کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، افسر ارشد سرویس‌های امنیتی خارکیف را به دلیل آنکه از آغاز تهاجم روسیه در ۵ اسفند گذشته به میزان کافی برای دفاع از شهر تلاش نکرده، برکنار کرده است.

به گزارش تارنمای خبری رادیو آزاد اروپا، زلنسکی که روز یکشنبه برای نخستین بار به منظور بازدید از خط مقدم جنگ اوکراین با روسیه وارد خارکیف شده بود، گفت: من پس از آمدنم به اینجا همه چیز را فهمیدم. از همین رو رئیس سرویس امنیت منطقه خارکیف را برکنار کردم؛ چراکه او از روزهای اول جنگ در دفاع از شهر، کم کاری کرده بود.

زلنسکی ساعاتی پس از بازدید از این شهر واقع در شمال شرق اوکراین که از روزهای ابتدایی درگیری در معرض خطر حمله روسیه بوده است، این خبر را اعلام کرد.

او بدون ارائه جزئیات و فاش کردن نام رئیس امنیتی برکنار شده، افزود: مأموران انتظامی این موضوع را پی گیری خواهند کرد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: مقامات محلی خارکیف شامل ارتش، پلیس، شهردار و ادارات دولتی و منطقه ای، صد درصد همکاری داشته اند. همه برای پیروزی کار و نهایت تلاش خویش را می کنند.

زلنسکی بیان کرد: «متاسفانه این ادعا را نمی توان در مورد مسؤول محلی سرویس امنیتی اوکراین داشت.» این سرویس امنیتی با نام SBU نیز شناخته می شود.

وی خطاب به سربازان اوکراینی گفت: «شما جان خود را برای همه ما و برای کشورمان به خطر می‌اندازید.»

آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی، نیز در کانال تلگرامی خود سفر رئیس‌جمهوری به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین را تأیید کرده است.

به گفته وی، ولودیمیر زلنسکی از ساختمان‌های مسکونی تخریب‌ شده بازدید و تاکید کرده که ساختمان‌های جایگزین که ساخته خواهند شد، باید دارای پناهگاه باشند.

رئیس دفتر زلنسکی نوشته است که ٣١ درصد منطقه خارکیف هم‌اینک تحت اشغال روسیه است و این در حالی است که بتازگی پنج درصد دیگر توسط نیروهای اوکراینی از سربازان روسی باز پس گرفته شد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۰۸
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۹     ساعت: ۱۱ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024