صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عقب نشینی چراغ خاموشی دولت بایدن از وعده‌های سابق خود درباره فلسطین

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، دولت جو بایدن به شکل چراغ خاموشی از بازگشایی کنسولگری خود در فلسطین در شهر قدس صرف نظر کرده و به جای آن با ارتقای درجه یک کارمند عرب تبار وزارت خارجه او را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور فلسطینیان منصوب کرده است.

روزنامه عبری زبان "زمان" در گزارشی در این رابطه خبر داد، واشنگتن با عقب نشینی از گشودن کنسولگری آمریکا در قدس برای تعامل با فلسطینیان به صرافت تقویت سطح روابط خود با فلسطینیان از طریق انتصاب فرستاده ویژه در امور فلسطینیان مستقر در واشنگتن افتاده است.

در ادامه این گزارش آمده است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مقابل فلشارهای اسرائیل کوتاه آمده و به جای افتتاح کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان، هادی عمار، معاون وزیر خارجه در امور اسرائیل و فلسطین را به عنوان فرستاده ویژه در امور فلسطینیان منصوب کرده است.

بر این اساس استقرار عمار در واشنگتن خواهد بود اما سفرهای دوره‌ای منظمی به منطقه داشته و ارتباط مستقیمی با دفتر امور فلسطینیان که در حال حاضر بخشی از سفارت ایالات متحده در اسرائیل است، خواهد داشت.

گفتنی است از سال 2019 دولت آمریکا به دستور دونالد ترامپ نمایندگی دیپلماتیک خود برای فلسطینیان را که در قدس مشغول فعالیت بود، تعطیل کرد و جو بایدن نیز در حال حاضر دنباله رو سیاست‌های ترامپ در این رابطه است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۴۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024