صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

الکاظمی: عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نمی‌شود

نخست وزیر عراق پیش از سفر به عربستان سعودی برای شرکت در کنفرانس جده تاکید کرد که عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نخواهد شد.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق گفت که تلاش‌هایی وجود دارد تا بازگشت نقش آفرینی عراق در منطقه را با چالش مواجه کند.
وی که این سخنان را پیش از عزیمت به عربستان سعودی برای شرکت در کنفرانس جده مطرح می‌کرد، گفت که در این کنفرانس افق‌های همکاری در پرونده‌های انرژی و تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نخست وزیر عراق تاکید کرد: «عراق هرگز امروز یا فردا در محور یا پیمان نظامی قرار نخواهد گرفت و عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نخواهد بود».
الکاظمی اضافه کرد: «سیاست عراق به صفر رساندن مشکل‌ها و تحقیق توازن در روابط است و شعار ما " اول عراق" بوده و بر اساس این شعار خدمت به ملت عراق را ادامه خواهیم داد».
وی گفت که در کنفرانس جده هرگز موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار نخواهد گرفت و با بایدن درباره پرونده‌های راهبردی در زمینه اقتصاد و بهداشت بحث خواهد شد.
جو بایدن ساعتی پیش وارد جده شد تا با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کند. قرار است که رئیس‌جمهور آمریکا در روز دوم سفر خود به عربستان سعودی در نشستی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور مصر، اردن و عراق شرکت کند.
عربستان سعودی، صبح امروز، رسما به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه عبور حریم این کشور را داد. اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض این تصمیم را «برای تکمیل کردن اقدامات لازم جهت تحکیم جایگاه عربستان به عنوان قطب جهانی متصل‌کننده سه قاره و جهت تقویت ارتباطات هوایی بین‌المللی» اتخاذ کرده است.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۲۷
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۵     ساعت: ۱۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024