صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آمریکا: انتظار نداریم عربستان تولید نفت خود را فوری افزایش دهد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرد که انتظار نداریم عربستان سعودی تولید نفت خود را فوری افزایش دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در جده عربستان سعودی در اظهاراتی که انتظارات از سفر جو بایدن به عربستان را کاهش داد، گفت که  ایالات متحده انتظار ندارد عربستان سعودی فورای تولید نفت خود را افزایش دهد و  منتظر نتیجه نشست بعدی اوپک پلاس در سوم ماه اوت است.
سالیوان گفت: فکر نمی‌کنم باید منتظر بیانیه خاصی در عربستان به صورت دوجانبه باشیم، زیرا معتقدیم که هرگونه اقدام بیشتر برای اطمینان از وجود منابع کافی انرژی برای محافظت از سلامت اقتصاد جهانی، در قالب اوپک پلاس انجام خواهد شد.
وی افزود که هیات آمریکایی به ریاست جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در سفر خود به عربستان سعودی درباره احتمال افزایش تولید نفت ریاض گفتگو خواهد کرد.
مشاور امنیت ملی دولت بایدن افزود: ما در این نشست درباره امنیت انرژی گفتگو خواهیم کرد.
وی تصریح کرد بایدن زمانی که در اروپا یا آسیا است، درباره امنیت انرژی گفتگو می‌کند و مطمئناً اینجا در خاورمیانه و عربستان سعودی نیز درباره آن بحث و گفتگو خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سفر خود  به منطقه غرب آسیا، ابتدا وارد سرزمین های اشغالی و کرانه باختری شد و اکنون با پرواز مستقیم از تل آویو  وارد جده عربستان سعودی شده است .
بر اساس گزارش های رسانه های بین المللی، بایدن در بدو ورود به جده مورد استقبال خالد الفیصل فرماندار استان مکه و ریما بنت بندر السعود سفیر عربستان در آمریکا قرار گرفت.
بایدن روز پنجشنبه گفت که نخستین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که مستقیماً از تل آویو به شهر جده عربستان پرواز می کند و خاطرنشان کرد که حامل پیام صریح صلح بین رژیم صهیونیستی و جهان عرب خواهد بود.
ریاض متعهد شده است به رغم عدم وجود روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، حریم هوایی عربستان را به روی همه پروازها از جمله پروازهای اسرائیلی باز کند.


 منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۹۳۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۴/۲۵     ساعت: ۱۱ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024