صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ورود واکسن کرونا سبد بهداشت جهانی ظرف روزهای آینده به کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن کرونا خریداری شده از سبد سازمان بهداشت جهانی ظرف روزهای آینده وارد کشور می‌ شود.

محمد مهدی گویا در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه که بعد از ظهر دیروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سبد بهداشت جهانی از سه کمپانی مختلف واکسن کرونا خریداری شده که واکسن این کمپانی‌ها جز معتبرترین واکسن‌های حال حاضر دنیا بوده و دارای تاییدیه سازمان بهداشت جهانی هستند.
وی افزود: حداقل 16 میلیون دوز واکسن ظرف سه هفته آینده از سبد بهداشت جهانی دریافت می‌کنیم و علاوه بر واردات، تولید واکسن داخلی را تا اواخر بهار سال آینده خواهیم داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تاکنون از سه مسیر تولید داخل، خرید از سبد سازمان بهداشت جهانی و ساخت واکسن با همکاری دیگر کشورها برای تأمین واکسن اقدام شده که اصلی‌ترین و مهمترین این مسیرها به دلیل مقوله امنیت سلامت و امنیت ملی تولید داخلی است.
گویا افزود: هشت شرکت تولید کننده واکسن داخلی که بزرگترین آنها انستیتو رازی است در رابطه با واکسن کرونا تحقیقاتی را آغاز کرده و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند، هم اکنون برخی از این تحقیقات در مرحله بالینی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه برخی از این تحقیقات و آزمایشات بالینی فراتر از انتظارها بود، گفت: واکسن تولید شده این شرکت‌ها تا اواخر بهار و یا اوایل تابستان سال آینده در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
گویا به ساخت واکسن با همکاری چند کمپانی دیگر کشورها از جمله روسیه، کوبا، چین و هندوستان اشاره کرد و افزود: با این کمپانی‌ها برای تولید مشترک واکسن تبادلات علمی و مذاکراتی انجام شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع خرید واکسن کرونا از روسیه اشاره کرد و گفت: این واکسن یکی از واکسن‌های مطمئن در جهان است که نتایج آن اثربخشی 91.6 درصد را نشان می‌دهد، شب گذشته سازمان بهداشت جهانی و بزرگترین مجله پزشکی دنیا آخرین مقاله این واکسن روسی را منتشر کردند.
گویا با بیان اینکه ناظر منطقه غرب کشور شامل استان‌های همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه است، تاکید کرد: منطقه غرب در شاخص‌های مختلفی که مورد بررسی قرار گرفته پایین‌ترین میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را داشته است.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۶۸۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱۶     ساعت: ۱۰ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024