صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ورود برخی مسافران خارجی با گواهی جعلی کرونای منفی

برخی از مسافران خارجی گواهی جعلی کرونا ارائه دادند که وزارت بهداشت از برخی مسافران مشکوک تست گرفته و ۲۵ درصد آنها تست‌شان مثبت شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ما مهم است که  ایمنی سفر را در راه آهن در سطح کشور افزایش دهیم و مقاصد سفر را در مسیرهای که تاکنون ریل نداشته‌ایم انجام دهیم، افزود: ما تاکنون حدود 11 هزار کیلومتر خط راه آهن داشته‌ایم و به همین میزان هم پروژه ریلی را در دست طراحی و اجرا داریم.
اسلامی همچنین درباره عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط ناوگان هوایی هم گفت: این اتفاقی که در پرواز ماهان رخ داده نباید به تمامی پروازها تسری دهیم و باید همان اتفاق را تحلیل کنیم و نباید آن را یک رویه بدانیم.
وزیر راه و شهرسازی توضح داد: پرواز ماهان که پرواز 747 بوده به دلیل مشکل فنی که ایجاد شده بود، مجبور شد با هواپیمای دیگری مسافران را جابه جا کند و البته در این پرواز هیچ کسی تست کرونای مثبت نداشت.
وی بیان کرد: به مسافرانی که تست مثبت کرونا داشته باشند به هیچ عنوان بلیت فروخته نمی‌شود و با کنترل جدی از سوار شدن آنها جلوگیری می‌شود.
اسلامی اظهار کرد: این پرواز استثنایی بوده و هیچ چاره‌ای نداشتند و همه مسافران باید به مقصد رسانده می‌شدند، برخی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که اجتناب ناپذیر است و در سیستم هواپیمایی تصمیمات گرفته می‌شود اما در کل در تمامی پروازها تمامی دستور العمل‌ها رعایت می‌شوند.
وی همچنین درباره صحبت اخیر نماینده مجلس درباره ورود 25 درصد مسافران خارجی به کشور که دارای کرونا هستند هم گفت: تعجب کردم از صحبت‌های نماینده مجلس چراکه گزارشی که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند با صحبت او کاملا تفاوت دارد.
اسلامی توضیح داد: روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که برخی از مسافران خارجی که وارد کشور می‌شوند باید تست کرونای منفی داشته باشند تا به آنها بلیت فروخته شود اما یک سری گواهی تستی که برخی از مسافران از کشورهای خود آورده بودند، وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که جعلی است و از چند مسافر به صورت تصادفی تست گرفته شد که از میان این مسافران که تست دادند 25 درصد آنها آنها کرونا مثبت بودند.
وی افزود: از 3 تا 4 نفر از مسافرانی که مشکوک بودند تست گرفته شد که 25 درصد آنها کرونا مثبت بودند.
اسلامی بیان کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی که اعمال می‌کنیم و شرط لازم در این زمینه آن است که مسافران تست منفی داشته باشند وزارت بهداشت این بخش را کنترل می‌کند و در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها هم بهداشت مرزی مستقر است و این موضوع را کنترل می‌کند.

فرودگاه‌ها برای مسافران خارجی سخت گیری بیشتری می‌کنند
وی اظهار کرد: شبکه صلاحیت و تاییدیه گواهی تست از وزارت بهداشت کشور را درخواست کرده‌ایم که شبکه صلاحیت و تاییدیه گواهی تست را در سیستم‌ها چک کنند تا زمانی که بلیت صادر می‌شود، گواهی‌هایی که اعتبار دارند در این بخش پذیرفته شود و اگر اعتبار ندارد پذیرفته نشود و امیدواریم هرچه سریعتر وزارت بهداشت این اقدام را انجام دهد.
وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: از فرودگاه‌های کشور درخواست کرده‌ایم سخت گیری حداکثری انجام دهند و از سوار شدن در مبدا و ورودی کشور جلوگیری کنند و بهداشت مرزی معاینه افراد مشکوک را انجام دهد تا در صورت لزوم قرنطینه شوند.
وی با بیان اینکه هتل فرودگاه امام(ره) ظرفیت لازم برای قرنطینه را ندارد چراکه در طول شبانه روز 2 تا 3 هزار نفر مسافر وارد می شوند، اظهار کرد:  بنابراین اگر بنا به قرنطینه است باید وزارت بهداشت و قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۷۴۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰     ساعت: ۸ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: وب گردی       زیرسرویس: وب گردی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024