کد خبر :256652
«ونوم ۲» با درخشش تام هاردی رکورد فروش جهان را زد
فیلم سینمایی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» با فروش ۹۰ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش، رکوردی جدی در دوران پاندمی به جای گذاشت.

به نقل از ورایتی، فیلم جدید «ونوم» که ادامه‌ای تاریک‌تر نسبت به فیلم اصلی است با تاخیر یک ساله سرانجام راهی سینماها شد و رکوردی جدید در 3 روز اول اکرانش به جای گذاشت.
ادامه این فیلم ابرقهرمانی با بازی تام هاردی موفق شد تا با فروش 90 میلیون دلاری، «بیوه سیاه» را که با فروش 80 میلیون دلاری در 3 روز اول اکرانش پرچمدار فروش در دوران پاندمی بود پشت سر بگذارد.
این فیلم پنج‌شنبه شب با پیش نمایش 11.6 میلیون دلاری کارش را شروع کرد و روز جمعه که اولین روز اکران رسمی‌اش بود نیز فروشی 37 میلیون دلاری را ثبت کرد. این فیلم در نهایت با فروش در دو روز تعطیل آخر هفته به رقم 90 میلیون دلار رسید.
این فروش در عین حال بیشتر از فروش «ونوم» در سال 2018 بود که کارش را با افتتاحیه 80 میلیون دلاری شروع کرده بود و این زمانی بود که هنوز مشکلی به نام کرونا وجود نداشت. «ونوم» در نهایت به فروش 856 میلیون دلاری در سراسر جهان دست یافت که از این میان 269 میلیون دلارش از نمایش در چین به دست آمده بود.
پیش از این تنها فیلمی که در ماه اکتبر رقم خیره‌کننده‌ای کسب کرده «جوکر» بود که سال 2019 با فروش 96 میلیون دلاری، کار اکرانش را شروع کرده بود.
در عین حال انیمیشن «خانواده آدامز2» نیز همین آخر هفته راهی سینماها شد و با فروش 18 میلیون دلاری کارش را شروع کرد و در مکان دوم باکس آفیس ایستاد.
در نهایت در جایگاه سوم باکس آفیس «شانگ چی و افسانه ده حلقه» جای گرفت که با فروش 6 میلیون دلار دیگر، در مجموع در 5 هفته 206 میلیون دلار فروش کرده است.

منبع: مهر