کد خبر :258047
مقام وزارت دفاع: عزت و شرف ملت ایران قابل مذاکره و فروختنی نیست
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان به عزت ایران تجاوز کنند؛ عزت و شرف ملت ایران قابل مذاکره و فروختنی نیست.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان به عزت ایران تجاوز کنند؛ عزت و شرف ملت ایران قابل مذاکره و فروختنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، پنجشنبه شب در مراسم اولین سالگرد دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در حرم شاهچراغ (ع) شیراز  اظهار کرد: راه شهدای هسته‌ای و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با قوت و قدرت بیشتری ادامه می‌یابد.

جانشین نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع ادامه داد:زمانی که دشمنان دیدند شهید فخری‌زاده در این مسیر گام بر می‌دارد، سال‌ها او را تعقیب و تهدید کردند تا ایشان را شهید کردند. دشمن با شهید فخری‌زاده، معنویت و بندگی او در مقابل پروردگار و ولایت‌مداری و خدمت شبانه‌روزی این شهید در راه اسلام و جبهه مقاومت آشنایی داشت و زمانی که حقیقت وجودی شهید فخری زاده برای آنها روشن شد، تمام تلاش خود را برای ترور این شخصیت بزرگوار به کار گرفتند.

حجت الاسلام شیرازی گفت: هرچند اقدام آنها برای به شهادت رساندن این شهید اوج اقتدار ما و اوج ذلالت دشمنان بود. اگر مرد بودند به میدان می‌آمدند نه اینکه در یک مسیر خلوت او را شهید کنند.

وی اضافه کرد: شاهد ذلالت آنها درباره شهید سلیمانی هم بودیم. زمانی که دشمنان موجه شدند که شهید سلیمانی خالص و متواضع و بنده پروردگار است، دستور دادند شبانه و در کشور دیگر ترور شود. این اوج ذلالت آنها بود. چراکه دشمن وقتی دستور شهادت شهید فخری‌زاده و سلیمانی را می‌دهد، یقیناً با همین نگاه دستور کشتن حسین‌بن علی(ع) را هم می‌دهد. هرچه مقام بالاتر است، ضربت محکم‌تر است. همه دیدیم شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی را چگونه شهید کردند.

او اظهار داشت: شهید فخری‌زاده همانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب ولایت فقیه بود و عمر خود را در مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی بذل کرد، افزود: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده زمانی که دشمنان از او گفتند، ملت ما متوجه شدند که چه خدمات بزرگی را به ایران و اسلام هدیه کرده است.مسیر شهید فخری‌زاده مسیر عزت، شرف و استقلال هر ایرانی شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، بیان کرد: طبق سخنان امام علی(ع) بهشت دری خاص شهدا دارد و شهید فخری‌زاده بر هوای نفس غلبه کرد و افسار نفس را به دست گرفت و شهوت شهرت را محاصره کرد و شهرت را به اسارت گرفت.

او اضافه کرد: کسی که به دنبال گمنامی است، عمل و رفتار او خالصانه برای خداست و این مسئله هم برای شهید فخری‌زاده صدق می‌کند. شهید فخری زاده گمنام زندگی کرد به گونه‌ای که بسیاری از مردم این شهید بزرگ که پدر هسته‌ای ایران بود را نمی‌شناختند.شهید فخری‌زاده در عین گمنامی الگوی استقامت و پیشرفت است.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب شهید فخری‌زاده اخلاصی کم نظیر داشت و پاداش و مزد مجاهدت‌های او شهادت بود. خداوند دست این شهید بزرگوار را که در مسیر جهاد و مجاهده با نفس گام برداشت گرفت و او را هدایت و کامل کرد و این شهید در نهایت جزو اولیای الهی قرار گرفت. 

شهید محسن فخری زاده از مدیران متعهد و متخصص کشورمان در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای بعدازظهر جمعه 7 آذر 1399 در اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

 

منبع: ایرنا