صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نتایج درخشان کشتی نتیجه برنامه‌ریزی سال‌های گذشته است

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: بسیاری از نتیج درخشان کنونی حاصل کار و برنامه ریزی رده نوجوانان و جوانان سالهای گذشته است.

علی اشکانی با تاکید بر لزوم توجه و حمایت بیشتر فدراسیون از قهرمانان کنونی به خبرنگار مهر گفت: بی تردید یکی از وظایف مهم فدراسیون کشتی در مقطع کنونی حفظ و حمایت از قهرمانان جوان است که باید همچنان در سالهای آینده برای کشورمان افتخار کسب کنند. البته در این میان باید به اهمیت رقابت‌های انتخابی هم اشاره کنم که بسیاری از مدعیان پشت خط مانده می‌توانند از این طریق به تیم‌های ملی راه یابند.
وی با اشاره به قهرمانان جوان کشورمان که در سالجاری موفق به کسب مدال در میادین بین المللی شدند گفت: به عنوان مثال اکثر فرنگی‌کارانی که در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان حضور داشتند، سال‌ها قبل زیر نظر من در رده نوجوانان کشتی می‌گرفتند. نفراتی مثل میثم دلخانی، علیرضا نجاتی، علی‌اکبر یوسفی، امین کاویانی‌نژاد، امین میرزازاده و … که در امیدهای جهان موفق به کسب مدال شدند از جمله همین کشتی گیران هستند.
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به اینکه درخشش بسیاری از مدال آوران کنونی نتیجه برنامه ریزی های سالهای قبل است، افزود: کشتی به عنوان ورزش ملی کشورمان باید طبق برنامه‌ریزی و حمایت از پشتوانه‌ها پیش برود تا در سال‌های آینده به روزهای درخشان‌تر برسد. استعدادیابی و پرورش این پتانسیل‌ها یک مبحث کاملاً علمی است. ایران جزو سه کشور برتر کشتی دنیاست در نتیجه باید بتواند روند انتقال کشتی گیران از نوجوانان به جوانان، جوانان به امیدها و در ادامه تا بزرگسالان را با شیوه‌ای علمی و دقیق انجام دهد. به همین دلیل است که معتقدم نتایج حال حاضر کشتی به برنامه‌ریزی و اقدامات 4 سال پیش تاکنون بر می‌گردد.
اشکانی در پایان به برگزاری رقابتهای انتخابی تاکید کرد و گفت: مسابقات انتخابی باید به هر شکل و شیوه در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها استارت بخورد و به قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی منتهی شود. از سوی دیگر با برگزاری مسابقات انتخابی می‌توان شور و هیجان و پویایی را برای علاقمندان به کشتی ایجاد کرد و باعث شد تا نیروهای جوان بیش از پیش جذب این رشته شوند.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۹۶۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۲۹     ساعت: ۱۵ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024