۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۸ : ۵۵

چهره مصمم تنها شخص جدی تیم ملی

چهره مصمم تنها شخص جدی تیم ملی

 نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران ساعت 21 امروز یکشنبه مقابل فلسطین در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه قطر برگزار شد. ملی‌پوشان ایران رؤیای قهرمانی 48 ساله‌ای را دنبال می‌کنند که آخرین بار در جام ملت‌های 1976 کسب شد.
آنها زیر نظر امیر قلعه نویی تمرینات منظمی را پشت سر گذاشتند تا حالا با تمام وجود برای آغازی قدرتمند در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی قاره کهن آماده شوند. کادر فنی تیم ملی ایران خوشحال از در اختیار داشتن تمام 23 بازیکن خود بدون محروم و مصدوم است اما سرمربی باتجربه این تیم بهتر از هرکس می‌داند برای تحقق یک رؤیا باید جدی تر از تمام این شادی‌ها بود.
طراوت بازیکنان تیم ملی ایران در چهره تک تک نفرات کاملاً مشخص بود اما قلعه نویی وجهه متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت تا طبق افکار مطرح شده‌اش در نشست خبری قبل از بازی با فلسطین رفتار کند.
قلعه نویی درباره دیدار با تیم ملی فلسطین گفت: بازیکنان تمام فکر و ذکرشان را در زمین خواهند گذاشت تا برای خوشحالی مردم بجنگند. با همه دغدغه‌هایی که بوده اما بازیکنان با تمرکز بالا فقط به فکر موفقیت تیم ملی هستند. هیچ تیم ضعیفی در این تورنمنت وجود ندارد و با تمام قوا به زمین خواهیم رفت.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت مان وارد این مسابقات خواهیم شد. تیم ما از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط قرار دارد و امیدوارم بتوانیم با نتایج و بازی‌های خوب آنچه لیاقت مردم ایران است را به دست بیاوریم.


نگاه‌های امیر قلعه نویی در آخرین تمرینات تیم ملی و ذره بین او روی ساق پای بازیکنان نشان از جدیت او برای انتخاب تأثیرگذارترین تصمیمات دارد. او که دومین حضور خود در بالاترین جایگاه فنی کادر فنی تیم ملی ایران همزمان با دومین حضورش در جام ملت‌های آسیا شده است چیزی جز قهرمانی را از بازیکنانش نمی‌خواهد.
چهره مصمم قلعه نویی در آخرین تمرین این تیم و همچنین صحبت‌های او در خصوص حساسیت دیدار با فلسطین نشان می‌دهد او فکری جز شروع پرقدرت در این رقابت‌ها ندارد.
برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:
* ایران - فلسطین (24 دی - ساعت 21 - ورزشگاه اجوکیشن سیتی)
* ایران - هنگ کنگ (29 دی - ساعت 21 - ورزشگاه خلیفه)
* ایران - امارات (3 بهمن - ساعت 18:30 - ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

 

منبع: مهر