۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۲ : ۱۰

معاون رئیسی: یمن اهل عقب نشینی نیست

معاون رئیسی: یمن اهل عقب نشینی نیست

سید محمد حسینی در جمع اقشار مختلف مردم شهر کشکوئیه رفسنجان و بزرگداشت شهید سردار سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان و تجلیل از سلحشوران یمن اظهار کرد: اگرچه ایستادگی مردم یمن در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه برای آنها هزینه دارد ولی نشان دادند که مردانه در این راه آماده جانفشانی هستند و ای کاش یک جو غیرت یمنی ها را دست‌اندرکاران برخی کشورهای عربی و اسلامی داشتند که حتی حاضر نیستند برای محکوم کردن جنایات صهیونیست ها، کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند.

 وی افزود: یمنی های غیور ثابت کرده اند که با اینگونه قلدرمابی ها مرعوب نمی شوند و اتفاقا با انگیزه و روحیه بالاتری به مقابله می پردازند همچنان که بلافاصله بعد از این حمله در فاصله 7 دقیقه پاسخ دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور روحیه غیرت و سلحشوری مردم یمن را مایه مباهات دانست و تصریح کرد: مردم غیور یمن که 8 سال در مقابل ائتلاف عربی، عبری و غربی جانانه با دست خالی مقاومت و ایستادگی کرد و آنان را شکست دادند، بی تردید در رودررویی با دشمن اصلی و صحنه گردان محوری ائتلاف، نه تنها دچار تردید نمی شوند بلکه راهی را که در پیش گرفته اند مصمم تر ادامه می دهند.

 حسینی تاکید کرد: مردم یمن در دفاع از مردم مظلوم غزه اهل عقب نشینی نیستند و با همه وجود از آنها حمایت می کنند و با استمرار توقف کمک رسانی کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که کالا و تجهیزات نظامی به سمت سرزمین های اشغالی از مسیر دریای سرخ حمل می کنند، ضربه سنگینی بر صهیونیست ها وارد کرده اند.

وی با بیان این‌که «حامیان رژیم صهیونیستی با ایجاد جبهه های جدید و بمباران مردم یمن تلاش می کنند ذهن افکار عمومی جهان را از شکست رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت جنگی و نسل کشی این رژیم نامشروع منحرف کنند»،‌ تاکید کرد: هیچ مصیبتی در عصر ما مثل مصیبت مردم غزه نیست. استقامت و پایداری مردم غزه و حمایت شان از نیروهای مقاومت، غرورانگیز است و مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی که در 90 روز اول جنگ غزه، ‌بیش از 6 هزار تجمع و تظاهرات در کشورهایی غربی که غالبا دولت هایشان حامیان اصلی رژیم کودک کش هستند، علیه جنایات صهیونیست ها برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بدون تردید بیداری ایجاد شده در بین مردم جهان، اجازه نخواهد داد که ظلم و ستم سلطه گران ادامه داشته باشد.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه با اشاره به بازدید خود از منزل تعدادی از شهیدان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهارداشت: این شهدا و خانواده هایشان معمولا از طبقات مستضعف جامعه هستند اما روح بلند و ایمان مستحکم دارند و به اینکه در راه اسلام و انقلاب شهید داده اند افتخار می کنند و بر ادامه راه شهیدان تاکید دارند و این روحیه رمز پیروزی و شکست ناپذیری ملت ایران است.

 حسینی با اشاره به این‌که «شهدای حادثه تروریستی کرمان دلدادگان و عاشقان حاج قاسم و مکتب این شهید بزرگوار هستند»، گفت: یاد حاج قاسم و قدم گذاشتن در راه این شهید به معنی بزرگداشت همه ارزشها و کمالات الهی است. سردار دلها کسی بود که اهل ایمان و عمل صالح بود و به مردم عشق می ورزید و خداوند نیز محبت او را در دلهای مردم قرار داد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات و مشارکت گسترده در آن اشاره کرد و با بیان این‌که «مردم کشکوئیه در نهضت اسلامی و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها پیشتاز و حرکت آفرین بودند»، گفت: امروز تک تک ما وظیفه داریم دیگران را برای حضور و مشارکت فعال در انتخابات متقاعد کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: دشمن تمام توان خود را بکار گرفته است تا مردم را از مشارکت در انتخابات مایوس کند و در این راه حتی از اقدام تروریستی هم دریغ نمی کند. دشمنان به خوبی از نقش و تاثیر ملت ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی آگاه هستند لذا به تکاپو افتاده اند تا ما را ضعیف نشان دهند.

 حسینی اظهارداشت: اگر دشمن احساس کند که ملت ایران ضعیف شده است قطعا به بحران سازی و ایجاد اغتشاش و بلوا روی خواهد آورد اما با حضور حداکثری می توانیم امنیت و اقتدار کشور را تضمین کنیم و البته این حضور موجب دلگرمی و تقویت جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه نیز می شود لذا حضور پررنگ مردم هم آثار داخلی و هم تبعات بین المللی دارد.

 معاون رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی و شناخت ویژگی ها و خصوصیات سردار سلیمانی اظهارداشت: سردار سلیمانی از یک روستای کوچک و خانواده مستضعف با تلاش و مجاهدت و خودسازی به چهره‌ بی‌بدیل جهانی تبدیل شد و توده‌های مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان به ایشان احترام می گذارند.

وی همچنین تصریح کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند سردار سلیمانی نباید صرفا در یک فرد خلاصه کرد بلکه شهید سلمیانی یک راه، مدرسه و مکتب است و باید جوانان و نوجوانان را با ویژگی ها و روحیات سردار دلها آشنا کنیم چون مکتب سردار سلیمانی مدرسه انسان سازی است. سردار سلیمانی از ایمان و روحیه بالایی برخوردار بود و برخلاف برخی که تحت تاثیر تعریف اطرافیان دچار غرور و کیش شخصیت و در نتیجه اعوجاج و انحراف شدند با اینکه محبوب مردم بود اما هیچ گاه دچار توهم، تزلزل و غرور نشد و تا آخر در راه امام راحل و رهبری عزیز و مردم مقاوم ایران ثابت قدم بود.

 

منبع: ایسنا