۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۶ : ۴۲

حسن بیادی: قانون انتخابات برای انتخاب یک دهیار نوشته شده است

حسن بیادی: قانون انتخابات برای انتخاب یک دهیار نوشته شده است

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخلف های انتخاباتی گفت:  فساد در انتخابات بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها استفاده نامربوط از موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی خود، افراد و مسئولین با نفوذ می‌باشد ؛ مورد دیگر استفاده از منابع مالی دیگران است که قصد رانت جویی از کاندیدای انتخاباتی را دارند و یا استفاده و دست اندازی به بیت‌المال. 

وی ادامه داد: اما سوال اینجاست که وظیفه نهاد‌های حاکمیتی چیست و چگونه نامزد‌های انتخاباتی باید تبلیغات سالم را در جامعه اجرایی و انجام بدهند؟ فکر می‌کنید قانون جدید انتخابات تا چه حدی قابل اجراست؟ این قانون انگار برای انتخاب یک کدخدا در روستا و خوشبینانه برای انتخاب یک دهیار نوشته شده است. افرادی که این قانون را نوشته و تصویب  کرده نیز بگویند خودشان چقدر هزینه کرده اند؛ و با چه روش صحیحی به مجلس راه پیدا کرده‌اند؟ حالا کاری ندارم که مثلا در کلان شهر‌هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز  و تبریز و چند شهر بزرگ دیگر اکثر مردم نمایندگان خود را نمی‌شناسند و  بدون شناخت به نامزد‌های انتخاباتی رأی می‌دهند و پس از انتخابات اکثر نمایندگان دیگر با مردم کاری ندارند و نوعا وکیل‌الدوله می‌شوند و از مردم طلبکار.

بیادی افزود: نمیدانم چگونه بگویم که به کسی بر نخورد و تهمت نزند، چون مسئولین ذیربط در این زمینه حاضر به فکر کردن نیستند و یا برای مردم احترام قائل نمی‌باشند، فقط می‌گویند مردم باید بیایید رأی بدهید و این مردم خوب و باوفا و ایثارگر هم اطاعت می‌کنند و در این انتخابات هم بحول و قوه الهی حضور پرشور خواهند داشت. اما مسئولین و همه ما سیاسیون باید بدانیم که باید انصاف داشته باشیم و برای مردم مخصوصا جوانان پرشور فکری اساسی کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه ما فردای قیامت مسئول هستیم و باید در محضر خداوند تبارک و شهیدان پاسخگو باشیم؛ لذا با برنامه‌ریزی باید برای رضایت عمومی تلاش کنیم و  با عملکرد انقلابی شور و امید را در کشور پمپاژ کنیم و مطلب مهم دیگر اینکه ساختار مدیریت اجرایی و نیز ساختار انتخابات دارای مشکلات اساسی است. بنابراین هر نوع اتفاق و ناعدالتی و هرگونه عیب و ایرادی متصور است بنابراین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی با این نوع ساختار معیوب با هر شکلی که باشد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران