مطالب حوزه فناوری

۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۱

اخراج مهندس گوگل پس از اظهارنظر درباره خودآگاهی هوش مصنوعی LaMDA

«بلیک لمونی»، مهندس واحد Responsible AI گوگل در گفتگو با نشریه واشنگتن پست گفته بود باور دارد که یکی از پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل به قابلیت ادراک دست یافته است. او حالا به اتهام نقض توافق عدم افشا از این شرکت اخراج شده است.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۴۰

همکاری هیدئو کوجیما و مایکروسافت در ساخت اثری جدید

در جریان رویداد مایکروسافت-بتسدا، هیدئو کوجیما از همکاری تیم کوجیما پروداکشنز با مایکروسافت برای ساخت اثری مخصوص برای پلتفرم‌های این شرکت خبر داد.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۳۹

گوشی U-Magic 50 5G با اسپیکر استریو و باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری معرفی شد

کمپانی China Telecom علاوه بر فروش تجهیزات و خدمات مخابراتی در کشور چین، تلفن های هوشمندی را با برند U-Magic عرضه می‌کند. در هفته جاری، کمپانی مذکور از گوشی U-Magic 50 5G رونمایی کرد. این محصول، یک تلفن هوشمند ارزان قیمت بوده که امکان اتصال به شبکه اینترنت 5G را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۳۸

اتریوم برای نخستین بار از سال 2018 وارد منطقه اشباع فروش شد

با توجه به شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی، اتریوم در معاملات امروز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) وارد قلمرو اشباع فروش خود شده است.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۳۸

واکنش ماسک به توییت جک دورسی در رابطه با وب 5.0

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه جک دورسی قصد دارد روی وب ۵.۰ که حول شبکه بیت کوین ساخته خواهد شد تمرکز کند، شوخی‌های کاربران در فضای ارزهای دیجیتال توییتر شروع به شکل‌گیری کرده است.
۱۴۰۱/۳/۲۸ - ۱۰ : ۳۷

ادوارد اسنودن: روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید

«ادوارد اسنودن»، افشاگر معروف و رئیس بنیاد آزادی مطبوعات (FPF) با حضور در کنفرانس جدیدی توضیح داد که ارزش اصلی رمزارزها را به جای سرمایه‌گذاری، در استفاده از آن‌ها می‌بیند. او همچنین درباره وضعیت فعلی امنیت اینترنت نیز توضیح داد.
۱۴۰۱/۳/۲۲ - ۱۴ : ۱۸

مایکروسافت به اشتباه ویندوز ۱۱ را برای سیستم‌های قدیمی منتشر کرد

اینطور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت به اشتباه ویندوز ۱۱ را برای سیستم‌هایی منتشر کرده که اصلا از آن پشتیبانی نمی‌کنند.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۲۰

هند ترافیک پایتخت خود را با هوش مصنوعی کنترل می‌کند

به گفته مقامات دهلی، به زودی ازدحام وسایل نقلیه توسط سیستم مدیریت ترافیک (ITMS) مبتنی بر هوش مصنوعی از بین می‌رود.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۲۰

مدیرعامل شیائومی از چه گوشی هوشمندی استفاده می‌کند؟

مدیرعامل شیائومی به‌جای یک مدل، از ۴ گوشی مختلف استفاده می‌کند!
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۹

کشف ردپای آبزیان با استفاده از ربات دریایی

محققان با کمک ربات‌های شناگری میتوانند اطلاعاتی درباره موجودات آبزی و رد پای آنها به دست آورند.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۹

اطلاعات جدیدی از دستبند هوشمند Mi Band 7 Pro منتشر شد

براساس گزارشی جدید، شیائومی دستبند هوشمند Mi Band 7 Pro را ماه جولایی درکنار گوشی پرچم‌دار شیائومی ۱۲ اولترا رونمایی خواهد کرد.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۸

گوشی‌های سری آنر 70 با دوربین 54 مگاپیکسلی معرفی شدند

گوشی‌های سری آنر 70 در سه مدل معرفی شدند که مدل‌های پرو و پرو پلاس شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تفاوت میان آن‌ها به تراشه‌های مدیاتک مختلف برمی‌گردد. البته مدل استاندارد به یکی از تراشه‌های کوالکام مجهز شده است.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۷

عرضه کارت های گرافیک نسل جدید انویدیا با RTX 4090 آغاز می‌شود

بر اساس افشاگری جدید، شرکت انویدیا نسل جدید کارت‌های گرافیک خود را با معرفی پرچمدار آن‌ها یعنی GeForce RTX 4090 آغاز می‌کند و نسخه‌های دیگر پس از آن رونمایی می‌شوند.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۶

طرح ارسال نیم ساعته سفارش های خرید با شبکه ای از پهپاد

خرده فروشی وال مارت مشغول گسترش طرح حمل و نقل هوایی محموله است و در همین راستا از ارائه سرویس ارسال محموله در یک روز در ۶ ایالت آمریکا خبر داد. این محموله ظرف ۳۰ دقیقه به مقصد می رسد.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۶

اپل دوباره جایگاهش را پس گرفت

اپل که چند هفته پیش جایگاه خود را به شرکت آرامکو عربستان داده بود، حالا دوباره به ارزشمندترین کمپانی جهان تبدیل شده است. قیمت سهام این شرکت تکنولوژی در هفته گذشته 8.54 درصد بالا رفت تا ارزش بازار سازنده آیفون را به 2.42 تریلیون دلار برساند.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۵

بازی‌های ایکس باکس روی هر دستگاهی قابل اجرا می‌شوند

مایکروسافت در حال توسعه دستگاه جدیدی است که به اجرای بازی‌های ایکس باکس در دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند.
۱۴۰۱/۳/۱۰ - ۱۱ : ۱۴

معافیت از کمیسیون اسنپ ویژه‌ کاربران راننده مبتلا به ام اس

همزمان با روز جهانی ام اس، اسنپ کاربران راننده مبتلا به این بیماری را به مدت ۶ ماه از پرداخت کمیسیون معاف کرد. این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود همواره تلاش کرده تا از گروه‌های مختلف جامعه حمایت کند، در همین راستا از ابتدای فعالیت اسنپ تا امروز تمام کاربران راننده دارای معلولیت نیز از پرداخت کمیسیون معاف هستند.
۱۴۰۱/۳/۹ - ۱۰ : ۳

چه کسانی پشت پرده التهاب قیمت در بازار آیفون بودند؟

بعد از هفته‌ها افزایش قیمت نجومی گوشی آیفون، با اعلام ممنوع نبودن واردات این گوشی به کشور، قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگشته‌اند. حالا بسیاری از وجود رانت در این بازار خبر می‌دهند و اینکه آشکارا عده‌ای قیمت‌ها را برای سود بیشتر بالا برده بودند. در این بین انگشت اتهام به سمت وارد‌کنندگان آیفون گرفته شده؛ اما این ادعا چقدر درست است؟
۱۴۰۱/۳/۳ - ۱۱ : ۴

لنوو از تبلت Xiaoxin Pad 2022 با اسنپدراگون ۶۸۰ رونمایی کرد

در اکتبر ۲۰۲۱، شرکت لنوو تبلت Xiaoxin Pad 2021 را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ روانه‌ی بازار چین کرد. اکنون اما این شرکت چینی جانشین این تبلت را با نام Xiaoxin Pad 2022 به کاربران معرفی کرده که قرار است در بازار چین به فروش برسد. در ادامه به بررسی قیمت، طراحی و مشخصات فنی تبلت جدید لنوو خواهیم پرداخت.
۱۴۰۱/۳/۳ - ۱۱ : ۳

افشای تصاویر جعبه می بند 7 شیائومی

انتظار می‌رود می بند 7 شیائومی در کنار گوشی‌های سری ردمی نوت 11 تی سوم خردادماه (24 مه) در چین معرفی شوند. پیش از فرا رسیدن موعد رونمایی، تصویری از جعبه این مچ‌بند به اشتراک گذاشته شده‌ که از افزایش ظرفیت باتری آن نسبت به نسل قبلی خبر می‌دهد و برخی دیگر از مشخصات نسل جدید می بند شیائومی را تایید می‌کند.