مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۴۲

نماینده سابق مجلس: با کاهش اعتراضات باز هم باب دیپلماسی باز می‌شود

احمد بخشایش اردستانی گفت: تنها کشوری که نه به آمریکا می‌گوید ایران است و این شرایط آمریکا را عصبانی می‌کند و طبیعی است هر کاری کند تا جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۴۲

سردار فدوی: قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه قانون اساسی آموزش و سلامت را رایگان کرده است، گفت: گرفتاری های ما در این دو بخش به خاطر خشت کجی بود که در سال ۶۸ گذاشته شد. ما باید در برنامه مان باشد که چطور این دو بخش را بیشتر و بیشتر محقق کنیم. رایگان بودن بخش سلامت در جامعه به طور کامل باید در اولویت ما باشد. البته وزارت بهداشت در این باره مسئولیت بیشتری دارد.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۴۲

خط و نشان جانشین وزیر دفاع برای صهیونیست‌ها از منزل شهید فخری زاده

جانشین وزیر دفاع گفت: طراحان اصلی ترور شهید فخری‌زاده که رژیم غاصب صهیونیستی یکی از صحنه‌گردانان اصلی آن است نیز پاسخ اقدامات خود را خواهند دید.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۴

پخش مسابقه فوتبال ایران و آمریکا در سینماهای کشور

با موافقت محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، سینماها امشب ۸ آذرماه پذیرای مخاطبان و مشتاقان فوتبال و بازی ایران و آمریکا خواهند بود.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۳

ایران-امریکا؛ ۲۴ سال بعد

سال پیش در ورزشگاه ژرلان شهر موناکو دو تیم ایران و ایالات متحده به مصاف هم رفتند. مسابقه‌ای فراتر از فوتبال که بعدها به عنوان بازی قرن شناخته شد. این رقابتی بود در مستطیل سبز و در اوج تنش‌های سیاسی دو کشور. در آن بازی مقامات دو کشور تلاش کردند با اظهارنظرهای متعادل نشان بدهند سطح تنش آنقدرها هم بالا نیست.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۲

گروگانگیری با شگرد کاریابی در تهران

چند مرد اهل کشور از اتباع خارجی که در تهران به دنبال کار بودند، هدف گروگانگیری و آدم‌ربایی قرار گرفتند.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۰ : ۲

دیپلماسی با کی‌روش

سرمربی سابق تیم‌های ملی آلمان و ایالات متحده در آستانه دیدار حساس ایران و آمریکا در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی آغازگر جنگ روانی علیه فوتبال ملی ایران بود.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۹ : ۵۹

پیش بینی آینده بن سلمان بعد از سازش احتمالی با صهیونیست‌ها

یک مجله آمریکایی در گزارشی نوشت که عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل پیامدهای منفی و نارضایتی سعودی‌ها را به دنبال دارد و ممکن است سرنوشتی مشابه انور سادات را برای محمد بن سلمان رقم بزند.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۹ : ۵۸

چرا کرونا دوباره به چین بازگشت؟

اخیرا در چین، بیماری کرونا دوباره اوج گرفته است. همین مساله موجب شده است تا از زوایای گوناگونی به این شیوع مجدد نگریسته شود.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۱۰ : ۴۴

یک جامعه شناس: برخوردهای «سلبی» جوابگوی نسل جدید معترضان نیست

سیامک زند رضوی، جامعه‌شناس با تاکید بر اینکه برخوردهای سلبی دولتمردان نمی‌تواند راهگشای حل بحران‌ها و اعتراض‌های عمومی در جامعه باشد.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۹ : ۷

سه سناریوی احتمالی درباره پیکربندی نوین قدرت جهانی

رابرت کاپلان روزنامه نگار و نویسنده سرشناس آمریکایی-فارن افرز| جنگ‌ها لولا‌های تاریخی هستند و جنگ‌های نادرست، زمانی که به عنوان نقطه اوج افول ملی کشور‌ها عمل می‌کنند می‌توانند کشنده باشند.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۸ : ۲۲

اندیشکده آمریکایی مطرح کرد: پیامدهای بلاتکلیفی مذاکرات

جیمز ام. دورسی-ریسپانسیپل استیت کرافت| بلاتکلیفی درباره توافق بین المللی سال 2015 که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند، چشم انداز امنیت و ثبات بیشتر در خاورمیانه با یا بدون توافق را تار کرده است.
۱۴۰۱/۷/۹ - ۱۶ : ۱۳

از نرینگی تا مردانگی

جنسیت غالب بر انسانیت یکی از مواردی که دستاویز بسیاری از نظریه پردازان داخلی برای محکومیت نگاه غرب به زنان قلمداد میشود ٬نگاه جنسی و جنسیتی به زنان است٬که در موارد زیادی نیز صادق است. بر اساس این استدلال و نفی نوع نگاه جنسی به زنان ٬نه تنها در امور اجتماعی بلکه در تمامی حوزه ها ٬ انسان باید معیار قرار گیرد و از این منظر نگاه و فرصت ها بطور برابر زن ومرد را شامل شود.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

وزیر راه: احتمال بازگشایی مرزها وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری برای افزایش پروازهای اربعین با همکاری نیروهای مسلح خبر داد و با بیان اینکه ظرفیت جابجایی حداکثر 120 هزار نفر است، گفت: ستاد مرکزی اربعین مسئول برگزاری مراسم اربعین است و امروز صبح در خصوص اعزام مسافران از طریق اتوبوس صحبت شد. در رابطه با استرداد مبالغ بلیت ها اعلام کردند که فعلا دست نگه دارید چون احتمال بازگشایی وجود دارد. بنابراین وزارت راه وشهرسازی تابع دستورات ستاد اربعین است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

حاشیه‌های عزل یک مدیر بلندپایه در شهرداری تهران

نورا حسینی| هنوز سرانجام رسیدگی به پرونده شهردار ناحیه‌ای که قهرمان فسادستیزی در شهرداری تهران شد و چهره خونی‌اش که گفته می‌شد بر اثر مبارزه با متخلفان ساختمانی است، مشخص نشده، مدیری که گفته شد خودزنی کرده است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

پای خانه‌های 55 متری به طرح مسکنی دولت باز شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مصوبات معاونت معماری و شهرسازی، تراکم نفر در هکتار در نهضت ملی مسکن برخی استان‌ها تناسبی با گفته‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ندارد و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این تصمیمات سلیقه‌ای اصلاح شود.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

تصمیم جدید هند در خصوص صادرات برنج

هند به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده برنج جهان، ارسال برنج شکسته را به خارج از کشور ممنوع کرده و برای انواع دیگر برنج عوارض ۲۰ درصدی وضع کرده است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۰

آغاز دوره چارلز نامحبوب

محمد حسین باقی| «الیزابت آلکساندرا مری ویندزور» ملکه بریتانیا و صاحب تاج و تخت این کشور، در سن ٩٦سالگی درگذشت.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۴۹

بزودی ترانزیت در جاده باجگیران راه اندازی می شود

سفیر ایران در ترکمنستان از راه اندازی مجدد ترانزیت در جاده باجگیران خبر داد.