۱۴۰۲/۸/۷ - ۱۸ : ۲۳

در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی همام عنوان شد؛

در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی همام عنوان شد؛

نشست خبری سومین جشنواره بین المللی همام ویژه معلولین و جانبازان با حضور محمد رضا مشهدی دبیر جشنواره، دکتر مریم جلالی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، دکتر سید مجتبی موسوی رئیس هیات داوران جشنواره در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.


محمد رضا مشهدی دبیر  سومین دوره جشنواره همام گفت:خدا را شاکرم که امسال هم توانستیم در خدمت هنرمندان معلول باشیم. با توجه به انتشار فراخوان در خرداد ماه واستقبال کشورها، وزارت امور خارجی فراخوان ما را اعلام کرد، فلسطین هم یکی از کشورهایی بود که به این جشنواره  آثار فرستاد اما با توجه به اتفاقات اخیر ارتباطات قطع شد، از خداوند متعال پیروزی فلسطین را خواستارهستم.

وی افزود:  جشنواره بین المللی همام در دوره ای که برگزار شد بر این باور بود که می تواند کاری انجام دهد؛ ما مدد جویانی داشتیم که جز خیرین بودند، افرادی که مرتبط بودند در حوزه هنر توانستند ارتباط بگیرند واتفاقات خوبی افتاد، جشنواره همام بستری برای ارتقای این عزیزان است.

دبیر  سومین دوره جشنواره همام خاطر نشان کرد: امسال جشنواره در کنار هنرهای تجسمی وموسیقی به لطف وزارتخانه صنایع دستی وهنرهای سنتی هم به رشته های جشنواره اضافه شد، رشد قابل توجهی هم داشته است این اتفاق نادر است،  800 اثر به نمایشگاه راه یافت که در بخش رقابتی وغیر رقابتی ایفای نقش کرد، خوشحالم این اتفاق باعث روحیه هنرمندان ما شد چون مشاهده کردند که می توانند در کنار هنرمندان خارجی رقابت کنند.

در ادامه دکتر مریم جلالی عضو شورای سیاستگذاری گفت :در بخش صنایع دستی  استان ها مشارکت خوبی داشتند،  بسیار سپاسگذارم از کسانی که قدم برداشتند، جشنواره یک کار بنیادی است و فرصتی است که مشخص کند صنایع دستی ما می تواند ارغوان آور باشد. با تدبیر دست اندرکاران جشنواره هم کلاس هایی خواهیم داشت، از کشورهای مختلف مثل  قزاقستان هم شرکت کننده داریم.


وی افزود : جشنواره غیر از آنکه یک عمل است، هدف آن برای من مهم تر بوده چون حوزه کارشناسی را با حوزه عمل پیوند زده است برخی اوقات مرزبندی می کنیم وچارچوبهایی را رعایت می کنیم که باید از چارچوب‌ها رها شویم هنرمرز نمی شناسد اتفاقاتی که الان می‌افتد نشان ضدیت هنر است اگر هنرمند فلسطینی نمی تواند در جشنواره شرکت کند نشان بی هنری ما است این می تواند یک حرکت باشد.

عضو شورای سیاستگذاری عنوان کرد : امیدوارم بین المللی شدن این جشنواره  نشان گامی باشد که همه انسانها در هر سطحی بتوانند نقش آفرینی کنند دعوت می کنم از همه رسانه ها که نمایشگاه ما را ببینند. هشتمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی هم فراخوان داده ، امیدوارم همام در کنار این جشنواره باشد ومعلولان بتوانند هنرنمایی کنند.


دکتر سید مجتبی موسوی رئیس هیات داوران جشنواره خاطر نشان کرد: ابتدا می خواهم خوشحالی خود را ابراز کنم که جشنواره همام امروز به سومین دوره خود رسیده است چرا که شاهد دغدغه ها وتلاش های دوستان عزیزم در برگزاری این جشنواره بوده ام.

 

وی افزود : برنامه ریزی شده در بخش تجسمی، هنرهای تجسمی وموسیقی دو سالانه باشد، اعضای شورای سیاست گذاری پیشنهاداتی کردند که رشته های دیگری هم به جشنواره اضافه کنند. در آغاز این رخداد همکاری هایی صورت گرفت که از این بابت خوشحال هستم وصمیمانه قدردانی می کنم که با همه گرفتاری ها برای جشنواره چقدر وقت گذاشتند سرکار خانم جلالی وهمکارانشان جدیت داشتند که با افتخار می گویم دوره سوم  یکی از پر قدرت ترین دوره ها است.

رئیس هیات داوران در پایان گفت : برای اولین بار 11 کشور در این جشنواره  حضور دارند که رقابت تنگاتنگی بین هنرمندان داخلی و خارجی است . در بخش نمایشگاه دو بخش خواهیم داشت؛ یک بخش رقابتی و دیگر غیر رقابتی است. تلاش داوران این بوده که آثار تکفیک شود که در بسیاری از رشته های هنرهای تجسمی این اتفاق می افتد. بنابراین مفهوم از  رقابتی این است که آثار  از خلاقیت هنرمند نشات می گیرد.