۱۴۰۲/۸/۱۲ - ۱۰ : ۰

رای الیوم: نظامیان آمریکایی جهنم تونل‌های غزه را آزموده‌اند

رای الیوم: نظامیان آمریکایی جهنم تونل‌های غزه را آزموده‌اند

رای الیوم در مطلبی با اشاره به توصیه آمریکایی‌ها به نظامیان صهیونیست برای عدم ورود به جنگ گسترده با مقاومت در غزه آورده است: آمریکا با تداوم کشتار اسرائیل علیه ساکنان غزه مخالف نیست، اما در عین حال با عملیات گسترده زمینی که در آن نظامیان اسرائیلی تلفات و خساراتی را متحمل خواهند شد به شدت مخالف است. به نظر می‌رسد که این در نتیجه مشارکت نظامیان آمریکایی در تجربه جنگی ضد تونل‌های حماس در غزه باشد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در اظهارنظری بر مخالفت با آتش بس در جنگ غزه تاکید و آنرا به مثابه ترمیم توان حماس دانست، اما در عین حال اعلام کرد که واشنگتن به اسرائیل ورود به جنگ زمینی علیه غزه و پیشروی به عمق این منطقه را توصیه نمی‌کند و این موضع واشنگتن نشان دهنده آن است که فرماندهان نظامی آمریکایی خودشان جهنم تونل‌های غزه را آزموده‌اند.

رسانه‌ها از حضور کارشناسان نظامی به فرماندهی ژنرال «جیمز گلین» از مارینز در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) برای کمک به ارتش اسرائیل برای برنامه ریزی حمله به غزه و نابودی حماس سخن گفتند، اما اندکی بعد این هیئت نظامی با نگاه دیگری خارج شد و آمریکا به اسرائیل توصیه کرد که در حمله زمینی عجله نکند. به نظر می‌رسد که تصمیم واشنگتن به یافته‌های این هیئت نظامی ارشد آمریکایی مربوط می‌شود که درباره خطرناک بودن شبکه‌های تونلی حماس هشدار داده است که توان برهم زدن معادله و وارد کردن خسارات سنگین را دارد و شاید هم کشته شدن نظامیان زبده آمریکایی گروه دلتا در معیت نظامیان ویژه اسرائیلی در ورای این تصمیم واشنگتن باشد.

این زمانی آشکارتر می‌شود که سرهنگ بازنشسته «داگلاس مگریگور» چند روز قبل از حضور نیرو‌های زبده آمریکا و نظامیان ویژه اسرائیلی در غزه برای شناسایی و برنامه ریزی محلی که می‌خواهند برای آزادی اسیران به آن برسند، خبر داد.

وی اذعان کرد که این نیرو‌ها در معرض تیراندازی شدید قرار گرفته و مجروح شده و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد شده است.

واشنگتن اظهارات این سرهنگ بازنشسته را تکذیب نکرد و اعزام نیرو‌های زبده به فلسطین اشغالی را هم رد نکرد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر 2023 عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی 23 روز (تا دیروز) بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از 8300 نفر اعلام کرده که 70 درصد آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از20 هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم 2 هزار نفر می‌باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران