۱۴۰۲/۸/۱۸ - ۱۱ : ۲۰

پایان نمایش فاخرترین آثار همام/ معلولان مستقیما با مسئولان گفت‌وگو کردند

پایان نمایش فاخرترین آثار همام/ معلولان مستقیما با مسئولان گفت‌وگو کردند

امروز چهارشنبه 17 ابان ماه آخرین روزی بود که آثار فاخر هنرمندان توانیاب که برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی همام بودند، در گالری صبای فرهنگستان هنر به نمایش درامد و فردا مراسم اختتامیه و معرفی 50 برگزیده این جشنواره در برج میلاد برگزار خواهدشد.
از ابتدای برپایی این نمایشگاه در 11 آبان ماه تا امروز 17 آبان ماه جمع کثیری از هنردوستان و مسئولان از نمایشگاه همام بازدید کردند و امروز که آخرین روز برپایی این نمایشگاه بود، شاهد بیشترین حضور مردم و مسئولان در فرهنگستان هنر و در جمع هنرمندان معلول بودیم.
از صبح امروز کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان؛ رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و نیز تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس از جمله محسن پیرهادی و حجت‌الاسلام سید محمد رضا میرتاج‌الدینی، تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان از جمله پرویز فلاحی پور و فرهاد قائمیان، حجت الاسلام علی دارابی مشاور رئیس تبلیغات اسلامی، علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن، حجت الاسلام شهاب مرادی، سردار محمود صلاحی، سردار آجرلو، سیدحمید جمال الدینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و ...از نمایشگاه همام بازدید کرده و از نزدیک با هنرمندان معلول و خانواده‌های آنها به گفت‌وگو نشستند.
این حضور گسترده مسئولان فرصتی مغتنم فراهم آورد تا هنرمندان معلول به نمایندگی از جامعه معلولان کشور مطالبات خود را به صورت مستقیم با مسئولان در میان بگذارند.

حجت الاسلام شهاب مرادی، پس از بازدید از نمایشگاه همام و گفت‌وگوی مفصل با هنرمندان و خانواده‌های آنها، در خصوص نمایشگاه گفت: حس بسیار خوبی دارم. وقتی به چنین جمع‌هایی دعوت می‌شویم شاید این مسئله به ذهن خطور کند که احساس ناراحتی و اندوه خواهیم داشت اما اینجا حس خیلی خوبی داشت.

وی از اینکه به این جشنواره دعوت شده بود ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز شنیدم که این جشنواره در حال برگزاری است و با تغییر برنامه‌ها این توفیق دست داد که به اینجا بیایم. نگران بودم و فکر می‌کردم با حضور در اینجا ناراحت خواهم شد اما اینجا پر از زندگی و امید بود و کارهای خارق‌العاده‌ای دیدم و حس خوبی داشتم.
حجت‌الاسلام مرادی افزود: اینجا پر از نشاط بود. هم عزیزانی که آثارشان را آورده بودند و هم دست اندرکاران نمایشگاه بسیار پرنشاط بودند و فکر می‌کنم باید این آثار فروخته شود تا چرخه حمایت از هنرمندان بچرخد. بسیاری از افراد دوست دارند این آثار را بخرند؛ اگر قیمت آثار مناسب باشد و خرید آن سهل و آسان باشد، مردم هم استقبال خواهندکرد. باید تلاش کنیم عرضه و فروش این محصولات بدون اینکه درآمد آن به دست واسطه‌ها برسد، محقق شود.

حجت‌الاسلام سید محمد رضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازدید از این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه و آثار هنری معلولان اعجاب انگیز و فوق العاده است و حاکی از روح لطیف و پاک تک تک این هنرمندان است که توانسته‌اند این آثار را خلق کنند و لازم است از فعالیت‌های این هنرمندان حمایت شود.
وی از تک تک حامیان این نمایشگاه به ویژه بانک ملی که حامی این جشنواره است و قرار شده به برگزیدگان وام قرض الحسنه بدهند تشکر کرد و گفت: آثار این هنرمندان در جامعه مهجور است و باید آثار معرفی شوند و خیرین و هنردوستان در حمایت از این هنرمندان پیش قدم شوند.
این نماینده مجلس بر وظایف مسئولان در قبال حمایت از هنرمندان معلول تأکید کرد و گفت: مسئولان، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی مسئولیت دارند از این هنرمندان حمایت کنند. ما نیز در قانون بودجه اعتباراتی را از گذشته برای حمایت از این نوع آثار و خریداری آنها تصویب می‌کنیم تا دستگاه‌های دولتی اگر می‌خواهند هدیه‌ای بدهند از این آثار خریداری کنند. در حال گفت وگو هستیم که برای خرید این آثار فکری شود و پیشنهادی نیز در این خصوص به ریاست مجلس ارائه خواهم داد.